کد خبر: ۱۵۶۲۵۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۸

توضیحات تامین سرمایه تمدن درباره حاشیه های قیمت‌گذاری زرماکارون

توضیحات تامین سرمایه تمدن درباره حاشیه های قیمت‌گذاری زرماکارون

تامین سرمایه تمدن با قطعی شدن عرضه اولیه زرماکارون در بورس درخصوص حاشیه های ایجاد شده از جهت نوع قیمت گذاری این سهم توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان شرکت تعیین کننده ارزش زر ماکارون پیرو درج خبری در فارس با عنوان "غزر" با حباب متولد می شود؟ به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی اعلام کرد: در شرایطی که ایران گرفتار تحریم های آمریکا و برخی کشورهای غربی شده، بازار سرمایه با حمایت های رهبری و مسئولین اقتصادی به عنوان راهکاری برای حفظ سلامت اقتصادی و انتقال سیل منابع سرگردان انتخاب شده است. در این برهه وظیفه دست اندرکاران اقتصادی این است که این بازار پرظرفیت را به گونه ای هدایت کنند تا از هرگونه ضرر و زیان آحاد مردم که سرمایه های اجتماعی بازار هستند، صیانت شود.

بی شک این مهم بدون تعمیق بازار سرمایه و افزایش تعداد شرکت های پذیرفته شده در آن امکان پذیر نیست و تأمین سرمایه تمدن این هدف را به عنوان رسالت قرار داده تا با تمام توان به شکلی حرفه ای به این هدف جامعه عمل بپوشاند و در این راستا در طی یکسال گذشته با قبولی سمت ارزشگذاری حداقل 10 شرکت که در صف پذیرش و عرضه در بازار سرمایه بودند نقشی بسیار فعال در این حوزه دارد.

در این میان عرضه و ارزشگذاری شرکت زر ماکارون به عنوان یک بخش خصوصی بزرگ توسط برخی افراد که براساس قصد و غرض شخصی با جریان صحیح بازار سرمایه ( که همانا گسترش ظرفیت آن در همه ابعاد است) به سوژه های رسانه ای تبدیل شده و جریان انحرافی به دنبال سوء استفاده از آن است. سوال اساسی در این میان این است که اگر اعتقاد این تحلیل­گران حباب در قیمت گذاری است چرا به هنگام ارزش‌گذاری شرکت هایی از قبیل نیروگاه آبادان، نیروگاه گیلان و شیر پاستوریزه پگاه گیلان که با p/e  های بسیار بالا عرضه شد، مهر سکوت بر دهان زدند و خاموش ماندند.

در این برهه حساس از تاریخ اقتصادی، سیاست های خوش بینی به عرضه اولیه شرکت های دولتی و خصولتی در مقابل سیاه نمایی و حساسیت نامتعارف به عرضه اولیه شرکت های بخش خصوصی نگاه ناعادلانه ای بشمار می آید و از آنجایی که حرکت قطار توسعه بازار سرمایه نیازمند نهادهای مالی دلسوز و جسور است، تامین سرمایه تمدن نیز سیاست کاری را دراین چارچوب دنبال می کند.

اعلام نکات لازم درباره مسائل مطرح شده:

- صورت های مالی گذشته شرکت برای اولین بار توسط 2 موسسه حسابرسی معتمد سازمان بورس با رتبه الف مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آنها به اعضای هیات پذیرش ارائه شده است.

- براساس مستندات ارائه شده به اعضای هیات پذیرش، فروش به شرکت های پخش زیرمجموعه شرکت زرماکارون همانند فروش به شرکت های خارج از گروه است.

- همانگونه که در یادداشت جریانات نقد عملیاتی و یادداشت پیش پرداخت (شماره 16) صورت های حسابرسی شده سال 98 بیان شده ، دلیل منفی شدن سرمایه در گردش سال 98 به دلیل پیش پرداخت جهت خرید گندم مورد نیاز بوده است.

- افزایش سرمایه شرکت در سال 94 از مبلغ 50 به 80 میلیارد تومان بوده که اکثر طرح های توسعه و تجهیزات شرکت در سال های بعد از آن اتفاق افتاده و افزایش سرمایه های بعد از آن به مبلغ 160 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران بوده است.

- طبق گزارش رسمی دادگستری در خرداد ماه، ارزش روز تاسیسات و کارخانجات شرکت با نرخ یورو 18 هزار تومانی معادل 9 هزار میلیارد تومان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ