کد خبر: ۱۵۶۲۸۷
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۵/۸

عوامل موثر بر رشد ۲.۸ برابری ارزش بازار سهام + چند راهکار برای توسعه بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

عوامل موثر بر رشد ۲.۸ برابری ارزش بازار سهام + چند راهکار برای توسعه بورس

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل موثر بر رشد ۲.۸ برابری ارزش بازار سهام چند راهکار برای مدیریت مناسب شرایط جهت توسعه بورس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی نادی قمی با بیان اینکه ارزش بازار سهام به رقم ۸۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که رشد ۶۳۰۰ هزار میلیارد تومانی ( حدود ۲.۸ برابری ) نسبت به ابتدای سال جاری دارد به سنا گفت: حمایت سیاست‌گذاران و پیش‌بینی تورم بالا برای سال جاری در کنار افزایش منحصر به فرد مشارکت‌کنندگان بازار سهام این رشد را رقم زده است.

وی افزود: قیمت سهام بسیاری از شرکت ها بر اساس اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی ها چند برابر شده است. همچنین اخبار مربوط به حذف ارز نیمایی برای قیمت مواد اولیه و به تبع آن قیمت فروش محصولات برخی از صنایع، چشم انداز مناسبی برای افزایش درآمدها و سود شرکت‌ها رقم می زند.
ابرتورم، دارایی های بدون بازده بانک ها را ارزشمند و مشتری‌دار کرده و رکود، تقاضای تسهیلات را کاهش داده است. بنابراین از تنگنای نقدینگی و اعتباری بانک‌ها کاسته شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در شرایط رکود تورمی، حاصل دسترنج قشر ضعیف و متوسط جامعه تضعیف شده، ادامه داد: بنابراین بسیاری از مردم به بازار سهام به عنوان پناهگاهی برای حفظ ارزش اندک پول نگاه می کنند. سیاست گذاران پولی و مالی معتقدند اقبال به این بازار می تواند بازار های غیرمولد مانند ارز را به حالت تعادل درآورد.

نادی قمی عنوان کرد: برای مدیریت مناسب شرایط بازار سهام اولویت قرار دادن مواردی می تواند رشد و توسعه آن را در خدمت توسعه بخش واقعی اقتصاد قرار دهد.  نخست با توسعه بازار بدهی (اکنون ارزش بازار بدهی کمتر از ۲.۵ درصد از کل ارزش بازار سرمایه است) راه برای تامین مالی پروژه ها، شرکت ها، شهرداری ها و دولت هموار شود. همچنین تسهیل تامین مالی شرکت ها و پروژه ها  از بازار بدهی از طریق حذف ضامن بانکی و اتکا به رتبه اعتباری صورت می گیرد. نکته دوم اینکه دستگاه های اجرایی و دولت تنها نباید عرضه کننده سهام باشند بلکه باید به موقع از سهام در بازار حمایت کنند.

وی با اشاره به نقش عرضه های اولیه بزرگ در مدیریت مناسب شرایط حال حاضر بازار سهام گفت: عرضه اولیه شرکت های بزرگ در حوزه پتروشیمی، پالایشی، نفتی و معدنی شرایط را برای انتقال منابع از روی سهام شرکت هایی که قیمت آنها از مبانی بنیادی فاصله گرفته به شرکت های جدید فراهم می آورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ