کد خبر: ۱۵۶۲۹۸
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۵/۸

تفاهم نامه سایپا و دانشگاه شریف برای طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک

تفاهم نامه سایپا و دانشگاه شریف برای طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک

مدیرعامل سایپا و رئیس دانشگاه صنعتی شریف برای طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با دانشگاه صنعتی شریف گفت: با بکارگیری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در کنار مدیران سایپا و استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات این افراد در قالب مشاور، آینده مدیریتی این مجموعه از نظر علمی و تخصصی تضمین خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه سایپا برای تولید خودروهای برقی ادامه داد: مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به‌دنبال یک همکاری جامع با مراکز دانشگاهی و پژوهشی برای طراحی و ساخت خودرو برقی است که در این مسیر آماده همکاری با دانشگاه صنعتی شریف است. تشکیل کارگروه مشترک همکاری زمینه اجرای پروژه‌های جدید طراحی و تحقیقات صنعتی و توسعه مدیریت را در این گروه فراهم می‌سازد و زمینه رشد علمی سایپا را ایجاد خواهد کرد.

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این جلسه آنلاین گفت: دیدگاه علمی مدیریت ارشد سایپا نسبت به صنعت خودرو تحسین‌برانگیز است.با وجود این دیدگاه موثر و مفید ، امیدواری به تسریع در همکاری میان دو مجموعه افزایش یافته و با این روند به سرعت ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جهت همکاری‌ها فعال خواهد شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف پیگیر اجرای پروژه‌هایی با محوریت توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصول در سایپا است و آمادگی دارد تجربیات علمی و پژوهشی را در اختیار این گروه قرار دهد.اجرای دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف و اعطای بورس‌های تحصیلی به آنان جهت همکاری با شرکت های مختلف تولیدی، مهندسی و مدیریتی در گروه سایپا یکی از اهداف مهم تفاهم‌نامه همکاری است.

به گفته فتوحی، بحث خودرو برقی یکی از مهم‌ترین اهداف صنعت خودرو محسوب می‌شود و اصرار مدیریت سایپا برای ورود به فاز طراحی و ساخت این خودرو، بیانگر نگاه آینده‌نگرانه و واقع‌بینانه نسبت به این صنعت است. از آن‌جایی که صنعت خودرو جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد و تولید دارد، آمادگی داریم تا با توسعه همکاری در کارگروه مشترک با سایپا، نقش علمی و مطالعاتی را در رشد این صنایع ایفا کنیم.

بنابراین گزارش، تشکیل کارگروه مشترک همکاری، اجرای پروژه طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک، بکارگیری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان مشاوران پروژه‌ای در سایپا، توسعه همکاری های آموزشی و کاربردی برای مدیران و کارکنان سایپا و استفاده از پژوهش‌ها و طرح‌های مطالعاتی دانشگاه در پروژه‌های سایپا از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رامین | ساعت ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۵/۹
0
0
پاسخ
آهااااا حالا شد آفرین خیلی خوبه خیلی امیدوار شدم.مطمینم اگه این همکتری ادامه دار باشه تا چند سال آینده ایران پیشرو ترین صنعت خودروهای برقی درجهان خواهد شد
به امید فردای بهتر...
» فرشاد | ساعت ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۵/۱۰
0
0
پاسخ
امیدوارم انجام بشه و واقعا منجر به تولید خودروهای با کیفیت برقی با قیمت مناسب برای رفاه مردم بشه. نه صرفا زودگذر و فقط برای تیتر روزنامه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ