کد خبر: ۱۵۶۳۳۹
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۵/۱۱

سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر اعتبار کاهش فقر مطلق را پرداخت کند
نایب رئیس مجلس:

سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر اعتبار کاهش فقر مطلق را پرداخت کند

نایب رئیس مجلس ضمن انتقاد از عدم افزایش مستمری مددجویان کمیه امداد و سازمان بهزیستی گفت: سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر اعتبار کاهش فقر مطلق را پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر حسین قاضی زاده هاشمی با انتقاد از عدم افزایش مستمری مددجویان کمیه امداد و سازمان بهزیستی به خانه ملت گفت: بعد از گذشت پنج ماه هنوز افزایش مستمری مددجویان محقق نشده در حالی که در ردیف اعتباری بالغ بر 155 هزار و 500 میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در قانون بودجه سال 99 صراحتا آمده که حداقل 95 درصد این بودجه باید بین خانواده های مذکور و مابقی برای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان و تبصره ماده 38 قانون جامع ایثارگران صرف شود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: تاکنون سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت این ردیف بودجه مخالفت کرده و  متاسفانه هر سال این موضوع رویه ای شده تا سازمان برنامه و بودجه بخش عمده ای از بودجه ناچیز نهاد های حمایتی را پرداخت نکند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت در سال گذشته 26 درصد از بودجه سازمان بهزیستی و 27 درصد از بودجه قانون حمایت از معلولان را با توجه به گرانی ها و تورم افسار گسیخته پرداخت نکرده بر این اساس لازم است هرچه سریعتر اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ