کد خبر: ۱۵۶۴۰۵
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۵/۱۲

سهمیه خریداران پی. وی. سی در بورس اصلاح شد
توسط مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت:

سهمیه خریداران پی. وی. سی در بورس اصلاح شد

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت با اشاره به وجود تقاضای کاذب برای پی. وی. سی در بورس کالا از تعدیل سهمیه متقاضیان و تعیین سقف خرید، کاهش التهاب و تامین مواد اولیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صفدری به ایرنا اعلام کرد: مدیریت تقاضای محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی از سال گذشته در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفت.

ماه های گذشته افزایش نرخ ارز و برخی نوسانهای بازار سبب شد تا تقاضای کاذب برخی تولید کننده نماها و دلالان را در خرید محصول پی. وی. سی شرکت های پتروشیمی از بورس کالا شاهد باشیم.

ماهانه حدود ۴۰ هزار تن پی.وی.سی از سوی شرکت های یاد شده در بورس عرضه می شود، اما بررسی‌ها نشان داد تقاضای کاذب تا ۱۰۰ هزار تن برای آن وجود دارد.

این مساله سبب شد تا یک رقابت قیمتی غیر منطقی گاهی اوقات تا حدود ۷۰ درصد بیش از قیمت پایه بورسی را برای محصول پی.وی.سی شاهد باشیم که در یکی دو مورد، شرکت سهامی بورس کالا اقدام به ابطال معاملات کرد.

اکنون سهمیه متقاضیان تعدیل شده، تقاضای کاذب ۱۰۰ هزار تنی به کمتر از ۳۰ هزار تن رسیده و این سهمیه های جدید در سامانه بهین یاب که متصل به بورس کالا است، اصلاح، اعمال و اطلاع رسانی شده است. پیش از این با تقاضای کاذب ایجاد شده قرار بود پنج هزار تن از این محصول به بازار وارد و تزریق شود، اما با انجام این مهم از خروج ارز نیز جلوگیری شد.

اکنون اقدام لازم به منظور کاهش التهاب بازار، جلوگیری از تورم قیمتی برای مصرف کنندگان نهایی، عدالت در توزیع و قطع دست دلالان و تولید کننده نماها انجام شده و این اصلاح سهمیه ها و مدیریت تقاضا برای سایر مواد پتروشیمی ملتهب نیز اجرایی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ