کد خبر: ۱۵۶۴۴۲
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۵/۱۳

نگرانی از تبعات توافق ۴۰۰ میلیارد دلاری تهران و پکن / تحریم چین
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد :

نگرانی از تبعات توافق ۴۰۰ میلیارد دلاری تهران و پکن / تحریم چین

وزیر خارجه آمریکا از توافق۴۰۰ میلیارد دلاری تهران و پکن ابراز نگرانی کرد و از تحریم چین خبر داد و مدعی شد با رفع تحریم تسلیحاتی، ایران به دلال خطرناک اسلحه تبدیل خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مایک پمپئو درباره توافق ۴۰۰ میلیارد دلاری تهران و پکن به فاکس نیوز گفت : ورود چین به ایران ، خاورمیانه را بی‌ثبات و اسرائیل ، عربستان و امارات را به خطر خواهد انداخت. چرا که ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم جهان است و دسترسی به سامانه‌های جنگ‌افزاری و بازرگانی و سرازیر شدن پول از سوی حزب کمونیست چین، تنها موجب افزایش خطرات برای آن منطقه خواهد شد.

وی افزود : جای تعجب نیست که رژیم‌هایی که در داخل برای آزادی احترامی قائل نیستند و در خارج به مشکلات امنیت ملی دامن می‌زنند، دست به دست یکدیگر دهند. بنابراین تمام امکانات را به کار می‌بندیم تا همه تحریم‌های ایران بر حزب کمونیست چین و شرکت‌های دولتی نیز اعمال شوند.

این مقام مسئول با اشاره به انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران در ماه اکتبر گفت: عدم تمدید این تحریم‌ها به روسیه و چین اجازه می‌دهد سامانه‌های تسلیحاتی به ایران بفروشند .

پمپئو مدعی شد آمریکا از سال ۲۰۱۸ در تلاش است مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی بین المللی شود و ظرف چند روز آینده قطعنامه‌های را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد داد تا جهان درک کند اجازه دادن به ایران برای خرید و فروش سلاح، بسیار بسیار خطرناک است. چون با پایان تحریم تسلیحاتی ، تهران می تواند به دلال خطرناک تسلیحات برای روسیه و چین تبدیل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ