کد خبر: ۱۵۶۴۸۷
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۵/۱۴

توسط مدیرعامل:

"شاروم" آماده عرضه اولیه امروز معرفی شد/ اثر ۳ برابری تکمیل طرح توسعه بر سود

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۷۰ میلیارد تومانی درباره طرح توسعه ای توضیح داد که با بهره برداری از آن سودآوری "شاروم" سه برابر بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی شرکت پتروشیمی ارومیه برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی قبل از ظهر امروز با حضور کریم دلجوان مدیرعامل و فرهاد جوانمردی مدیر سرمایه گذاری پترول برگزار شد تا این شرکت 70 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 12 درصد (معادل 84 میلیون سهم با سهمیه هرفرد حقیقی و حقوقی 40 سهم و قیمت 620 تا 630 تومانی و در زمان سفارش خرید از ساعت 13 تا 17 امروز ) باشد .

براین اساس، دلجوان با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: "شاروم" از زیرمجموعه‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که سال 77 در اداره ثبت شرکت‌ ها به ثبت رسیده و سال 88 از سهامی خاص به عام تبدیل شد. محصولات اصلی کریستال ملامین با ظرفیت 4 هزار تن در سال، سولفات آمونیوم با ظرفیت 46 هزار تن در سال و اسید سولفوریک با ظرفیت 50 هزار تن در سال است. 93.6 درصد از سهام این شرکت متعلق به پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بوده و مابقی سهام متعلق به سهام عدالت است.

وی با اشاره به واحدهای تولیدی مختلف توضیح داد: یک واحد ملامین به عنوان اولین تولیدکننده ملامین با ظرفیت تولید 4 هزار تن در سال، دو واحد سولفات آمونیم با مجموع ظرفیت تولید 46.2 هزار تن و یک واحد تولید اسید سولفوریک با ظرفیت 50 هزار تن در سال، واحدهای تولیدی این کارخانه بشمار می‌روند و واحدهای دیگری نیز به عنوان پروژه‌های تولیدی پتروشیمی ارومیه در دستور کار است تا به ظرفیت تولید این کارخانه افزوده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه واحد تولید سولفات پتاسیم با ظرفیت تولید 40 هزار تن در سال یکی از پروژه‌ها است و هم اکنون در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: این واحد به عنوان اولین و بزرگترین واحد تولید سولفات پتاسیم در ایران محسوب می‌شود و طی یک تا دو ماه آینده وارد مدار تولید خواهد شد تا شاهد کاهش وابستگی به واردات آن از کشورهای خارجی باشیم. با بهره برداری از این طرح سودآوری شرکت به سه برابر سود سال 98 می رسد. پروژه تولید یک محصول جانبی سولفات پتاسیم را با عنوان اسید پروتیک با ظرفیت 50 هزار تن در سال نیر در دستور کار داریم که برای راه‌اندازی خط تولید آن یک پروژه جدید پلی آلومینیوم کلراید تعریف شده تا برای اولین‌بار در کشور شروع به کار کند.

دلجوان عنوان کرد: برای راه‌اندازی خط تولید پلی آلومنیوم کلراید اسناد مناقصه تهیه و به 6 شرکت مورد تایید و زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ارسال شده است و این شرکت‌ها 45 روز که 10 روز آن سپری شده فرصت دارند تا در آن شرکت کنند. طی دو ماه آینده تکلیف پیمانکار طرح مشخص خواهد شد تا پروژه پلی آلومینیوم کلراید با ظرفیت 50 هزار تن در سال کلید بخورد. محصول پلی آلومینیوم کلراید برای تصفیه آب و فاضلاب بکار می‌رود و عمدتا از خارج وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ارومیه سه واحد پتروشیمی دارد که با تمامی ظرفیت در حال سرویس است، گفت: تا پایان این ماه پروژه سولفات پتاسیم به اتمام رسیده و وارد مدار تولید خواهد شد. همچنین خالص‌سازی گلوله پتاسیم از دیگر برنامه‌ها است که محصول تولید شده از این طریق فول‌گرید بوده و دارای مصرف پزشکی خواهد بود.

دلجوان پروژه‌های آتی دیگر این شرکت را نیز راه‌اندازی پارک ملامین عنوان و اضافه کرد: اواسط شهریور ماه کلنگ‌زنی این طرح که دارای 6 پروژه است، آغاز می‌شود و امید می رود تا پایان سال با جذب سرمایه‌گذاران داخلی کلید بخورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ