کد خبر: ۱۵۶۵۱۶
۱۷:۲ - ۱۳۹۹/۵/۱۴

اسامی ۱۴ دستگاهی با پرداخت حقوق نجومی به مدیران + سند
کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قبل اعلام کرد:

اسامی ۱۴ دستگاهی با پرداخت حقوق نجومی به مدیران + سند

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با انتشار گزارشی درباره تفریغ بودجه سال ۹۷، اسامی ۱۴ دستگاهی که مدیران آنها حقوق نجومی دریافت کرده اند را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از فارس، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با انتشار گزارشی که منطبق با گزارش تفریغ بودجه سال 97 دیوان محاسبات است، وضعیت حقوق و مزایای مدیران و کارکنان دولتی را مورد بررسی قرار داد.

گزارش حقوق و مزایای مدیران و کارکنان:

در سال ۱۳۹۵ شورای حقوق و دستمزد بعد از گزارش حقوقهای نجومی در کشور در تاریخ ۹۵.۴.۲۳ مصوبه ای ابلاغ کرد که ضمن شمول آن به کلیه دستگاههای اجرایی، نهادهای عمومی و غیر دولتی سقف خالص پرداختی را براساس فرمولی معین کرد که مطابق مصوبه برای سال ۹۷ بالغ بر ۲۳.۵۸۳.۰۰۰ تومان تعیین شد.

دیوان محاسبات کشور در راستای نظارت بر این مصوبه اقدام به تهیه یک کاربرگ منطبق با قوانین و مقرارت و مصوبه شواری حقوق و دستمزد کرد و با ابلاغ به حسابرسان کلیه دستگاههای اجرائی اطلاعات ۱۱۰۰۰ نفر از کارکنان دولتی با حقوق بالا را دریافت کرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی ۲۴۱ نفر از کارکنان دستگاههای اجرائی به شرح جدول ذیل بیش از سقف مقرر حقوق و مزایا دریافت کرده اند که بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان است.

 

در مصوبه جداگانه ای شورای حقوق و دستمزد با توجه به شرایط کار در مناطق کمتر توسعه یافته امکان افزایش این مبلغ تا ۳۰ درصد را تصویب کرده که برای سال ۹۷ نافذ نخواهد بود.

همچنین وزارت نفت بر اساس مکاتبات انجام شده در سال ۹۸ مجوزی از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت کرده که در شیوه اجرای آن مغایر نهایی گزارش شده است.

با توجه به اینکه سقف دریافتی مقامات ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشور در حال حاضر بلاتکلیف است این موضوع باید شفاف سازی شود تا مصوبات شورای حقوق و دستمزد با توجه به افزایش حداقل حقوق در سنوات مختلف برای کارکنان به صورت شفاف اعلام و قابل نظارت باشد.پرونده پرداخت های اضافی به کارکنان در سال ۹۷ در همان حال جهت رسیدگی به دادسرای دیوان ارجاع شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱:۳ - ۱۳۹۹/۵/۱۵
0
0
پاسخ
تابحال با کدام نجومی بگیر برخورد شده که با اینها برخورد بشه نمک به زخم مردم نپاشید ....................
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ