کد خبر: ۱۵۶۵۲۹
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۵/۱۵

رضایت شریعتمداری از شفافیت و رشد 200 درصدی ارزش روز شستا

رضایت شریعتمداری از شفافیت و رشد 200 درصدی ارزش روز شستا

وزیر کار با اعلام رضایت از شفافیت شستا پس از عرضه اولیه سهام در بورس گفت: ارزش روز بازار این شرکت به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که در ابتدای عرضه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از مهر، محمد شریعتمداری گفت: در راستای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا ۷۸ میلیارد تومان برای ۴۷۸ بنگاه خبری تأثیر گرفته از کرونا در قالب ۴۵۹۹ شغل با موضوع کرونا پرداخت شد. همچنین اگر منابع دولتی تأمین شود قرار است وام ۱۰ میلیون تومانی برای خبرنگاران به دلیل ایام کرونایی پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر کارگری که با چندین سال سابقه کارگاه را تغییر می‌دهد متأسفانه به دلیل ضعف قانون پایه سنوات وی را صفر می‌کنند و این نقص قانون باید برطرف شود و کارگران و از جمله خبرنگاران باید بتوانند پایه سنوات را دریافت کنند. وزارت تعاون اسامی ۱۱۳۰ عنوان از مشاغل زیر مجموعه شرکت‌های تأمین اجتماعی و وزارت کار را منتشر کرد. همچنین وام‌های یارانه داری که به گروه‌های مختلف پرداخت شده همه بصورت شفاف اعلام شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرکت شفاف شده و از این پس باید مدیرعامل شستا به جای ارائه گزارش در اتاق دربسته به مجمع عمومی این شرکت در سالن چند هزار نفری در برابر گزارش حسابرسی شده پاسخ دهد. سال جاری بعد از ۱۴ سال پیگیری موفق شدیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهیم که حقوق ۱.۵ میلیون بازنشسته کشوری و ۳.۵ میلیون بازنشسته کارگری همسان‌سازی شد.

شریعتمداری گفت: در تلاشیم حق مسکن کارگران به زودی در دولت تصویب شود که در آن صورت حداقل حقوق کارگران نسبت به سال گذشته از رشدی معادل ۴۴ درصد برخوردار می‌شود. بعد از عرضه شستا در بورس، شرکت باید بصورت منظم هر ۶ ماه یک بار گزارش عملکرد بدهد. ارزش این شرکت امروز به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که در ابتدای عرضه ارزش آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود و بیش از ۵ میلیون نفر هر کدام بطور میانگین ۵۰۰ هزار تومان سهام این شرکت را خریداری کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ