کد خبر: ۱۵۶۵۳۸
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۵/۱۵

پیش بینی صندوق بین المللی پول از کاهش تقاضای جهانی نفت

پیش بینی صندوق بین المللی پول از کاهش تقاضای جهانی نفت

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: بحران ویروس کرونا موجب خواهد شد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ حدود هشت درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ سقوط کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: قیمت های نفت در سال جاری ۴۱ درصد پایینتر از سال ۲۰۱۹ خواهند بود. تاثیر مستقیم قیمت های پایین نفت روی توازن تجارت خارجی در اقتصادهای مختلف متفاوت خواهد بود و وابستگی آنها به صادرات و واردات نفت را منعکس می‌کند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه گذشته پیش بینی کرده بود تقاضای جهانی برای نفت سال جاری ۷.۹ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند اما این پیش بینی اندکی خوش بینانه تر از برآورد آژانس از کاهش ۸.۱ میلیون بشکه ای تقاضای روزانه در ماه قبل از آن بود.

با این حال افزایش اخیر موارد ابتلا به کرونا و احیای بخشی از محدودیت های قرنطینه در برخی از کشورها به ابهامات پیرامون تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ دامن زده است. جهان بطور میانگین ۹۲.۱ میلیون بشکه در روز نفت مصرف خواهد کرد که کمتر از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ است.

اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۸.۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کند اما در سال ۲۰۲۰ به میزان هفت میلیون بشکه در روز رشد می‌کند که همچنان کمتر از تقاضای سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

سقوط قیمت های نفت و کاهش تولید پس از شیوع همه گیری ویروس کرونا به صادرات نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا به شدت لطمه زده است و طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، مجموع درآمد نفتی در سال جاری ۲۷۰ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ