کد خبر: ۱۵۶۵۵۵
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۵/۱۵

واکنش لبنان به ادعای ترامپ درباره علت انفجار در بیروت

واکنش لبنان به ادعای ترامپ درباره علت انفجار در بیروت

سفارت لبنان در آمریکا ضمن تکذیب ادعای ترامپ درخصوص دلیل انفجار در بندر بیروت اعلام کرد: تاکنون شواهدی از وقوع حمله عامدانه یا بمب‌گذاری بدست نیامده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نیوز ویک، سفارت لبنان در آمریکا ضمن رد ادعای ترامپ درخصوص دلیل انفجار در بندر بیروت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تاکنون شواهدی دال بر بمب‌گذاری یا حمله‌ای عامدانه بدست نیامده و بررسی های اولیه حاکی از وقوع انفجار عظیم در انبار مواد شیمیایی بوده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

یکی از این مقامات پنتاگون نیز در این باره گفت: اگر نشانه هایی از حمله تروریستی بود، آمریکا فورا تدابیری برای حفاظت از کارکنان و نیروهای منطقه اتخاذ می کرد اما هیچ دستوری تاکنون صادر نشده است.

بنابراین گزارش، در پی انفجار مهیب عصر روز گذشته در بیروت تاکنون مرگ بیش از 100 نفر تایید شده و بیش از 4000 نفر نیز مجروح شده اند. شدت انفجار به‌قدری مهیب بوده که ساکنان جزیره قبرس آن را شنیده‌اند.دیده‌بان زمین لرزه اردن اعلام کرد: نیروی انفجار بیروت معادل نیروی زلزله‌ای با قدرت ۴.۵ ریشتر بوده است.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از زخمی شدن  ۴۸ نفر از کارکنان این سازمان و ۲۷ نفر از خانواده‌های آنان در این حادثه خبر داد.این نهاد با جدیت در حال کمک رسانی برای مقابله با پیامدهای این فاجعه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ