کد خبر: ۱۵۶۵۶۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۱۶

اهم فعالیت های سال گذشته
مدیرعامل تشریح کرد:

اهم فعالیت های سال گذشته "فولاد" / برنامه های توسعه ای +بررسی تجدید ارزیابی

مدیرعامل فولاد مبارکه با ارائه گزارش عملکرد سال مالی ۹۸ از بازدهی ۷۱۹ درصدی قیمت سهام، برنامه‌ های توسعه‌ای، مهمترین چالش ها و بررسی تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت فولاد مبارکه صبح چهارشنبه 15 مرداد با حضور 68.2 درصد از سهامداران در محل شرکت برگزار شد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل با ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ گفت: این شرکت در سال گذشته با تولید ۷.۶ میلیون تن فولاد خام سهم ۷.۲ درصدی بازار را کسب کرد. درصورت محاسبه تولید ۱.۴ تن تولید فولاد هرمزگان و سبا در مجموع ۹ میلیون تن فولاد خام تولید شده که حکایت از کسب سهم ۴۴ درصدی بازار دارد.

رشد تولید و فروش

وی از رشد ۱۶ درصدی تولید خبر داد و افزود: در سال گذشته تولید محصولات گرم ۲۰ درصد و تولید محصولات سرد و پوشش دار ۲ درصد رشد داشته است. مقدار کل فروش نیز بالغ بر ۱۲ درصد رشد داشته که در این میان، مقدار فروش محصولات گرم ۱۶ درصد، مقدار فروش محصولات سرد و پوشش دار نیز ۲ درصد افزایش داشته است.

رشد سود خالص/ بیشترین هزینه در سال ۹۸

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فروش صادراتی و داخلی نسبت به سال ۹۷ با ۶۵ و ۴.۵ درصد رشد مواجه شده درخصوص درآمد حاصل از فروش توضیح داد: درآمد حاصل از فروش محصولات گرم ۷۱ درصد، محصولات سرد و پوشش دار ۵۶ درصد و در مجموع درآمد کل فروش ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
همچنین سود خالص رشد ۲۱ درصدی را به ثبت رسانده و درآمدهای عملیاتی ۶۷ درصد، سود ناخالص ۵۱ درصد و سود عملیاتی ۲۸ درصد رشد داشته اند. بیشترین هزینه در سال ۹۸ مربوط به مواد مستقیم مصرفی با ۵۷ درصد و میزان هزینه سربار ساخت ۳۴ درصد و دستمزد ۹ درصد بوده است.

برنامه‌های توسعه‌ای

عظیمیان درخصوص برنامه‌های توسعه‌ای در گروه فولاد مبارکه عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط تولید نورد گرم ۲ از مهمترین پروژه‌های فولاد مبارکه است که به منظور کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی صورت گرفته است. پروژه کنسانتره سازی شرکت فولاد سنگان خراسان، پروژه فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال بختیاری و پروژه تولید الکترود گرافیتی شرکت نوین الکترود اردکان را نیز می توان از دیگر برنامه‌های توسعه نام برد.

تغییرات با اهمیت در سبد سرمایه‌گذاری‌ها

وی درباره تغییرات با اهمیت در سبد سرمایه‌گذاری‌ها تصریح کرد: تغییرات در سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (افزایش مالکیت از ۴۰.۷ به ۴۱.۳ درصد از طریق تحویل سهام به منظور تقویت جایگاه سهامداری فولاد مبارکه)، سرمایه‌گذاری توکافولاد (افزایش مالکیت از ۳۵.۲ به ۳۶.۲ درصد) ، شرکت نوین الکترود اردکان (مشارکت در افزایش سرمایه از ۳۲۴.۱ به ۶۰۳ میلیارد تومان معادل ۸۶ درصد)، شرکت فولاد سفید دشت چهار محال بختیاری (مشارکت در افزایش سرمایه از ۱ به ۴۲۵ میلیارد تومان) صورت گرفته است.

بازدهی ۷۱۹ درصدی قیمت سهام

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به بازدهی ۷۱۹ درصدی سهام این شرکت از مجمع سال ۹۸ تا مجمع سال جاری گفت: امروز فولاد مبارکه رتبه نخست در بین شرکت‌های بورسی را بدست آورده است. ارزش سهام ۳۱ تیر سال گذشته بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد تومان بود که این میزان ۱۳ مرداد سال جاری به  ۴۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

عملکرد فولاد مبارکه در سال ۹۹

عظیمیان درخصوص عملکرد فولاد مبارکه در سال ۹۹ نیز توضیح داد:‌ میزان فروش محصولات گرم در سه ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد، محصولات سرد ۴۴ درصد، محصولات پوشش دار ۳۴ درصد و در مجموع کل محصولات ۳۲ درصد رشد داشته است.

مهمترین چالش ها/بررسی تجدید ارزیابی

وی مهمترین چالش شرکت فولاد مبارکه را عدم تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده این مشکلات کمتر شود. چالش بعدی مشکلات ارزی و بحث صادرات و واردات است. تحریم‌ ها باعث شده در صادرات و واردات با مشکل مواجه شویم که از مسئولان درخواست داریم به این امر توجه بیشتری داشته باشند. چالش بعدی تعدد مراکز تصمیم‌‌گیری در عرصه و فروش محصولات فولادی است که باعث التهاب در بازار خواهد شد در حالی که فولاد مبارکه  می‌تواند به آرامش بازار کمک کند. افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در دست بررسی و مطالعه است.

در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۷۰۸ ریال سود محقق شده، ۲۲۵ ریال سود نقدی برای هر سهم معادل ۳۲ درصد توزیع شود و مابقی برای افزایش سرمایه ۴۵ درصدی از محل سود انباشته که طی دو ماه آینده انجام خواهد شد، منظور شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ