کد خبر: ۱۵۶۶۰۱
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۵/۱۹

بنابر اعلام مدیرعامل:

"مادیرا" در فهرست پر بازده ترین سهام قرار گرفت/ پیش بینی افزایش سودآوری

مدیرعامل مادیران با اشاره به بازدهی۲۴ درصدی در هفته گذشته و حضور در فهرست پربازده ترین سهام ، دلایل حرکت کند "مادیرا" در چند ماه قبل را اعلام و از پیش بینی افزایش سودآوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با نماد "مادیرا" یکی از نمادهای پر بازده از زمان عرضه اولیه بوده که برخلاف حرکت تند صعودی در زمستان سال گذشته در سه ماه نخست سال جاری کندتر حرکت کرده اما طی دو هفته گذشته با رشد دوباره مورد توجه سهامداران قرار گرفته است. به طوری که در هفته گذشته با بیش از 24 درصد بازدهی در فهرست پربازده ترین سهام بازار قرار گرفت.

بابک ثقفی مدیرعامل صنایع ماشین های اداری ایران در این باره گفت: دلایل مختلفی باعث حرکت کند "مادیرا" در چند ماه گذشته شده، قیمت سهام از زمان عرضه اولیه تا کنون 30 برابر شده و همین باعث شد همزمان با آزادسازی سهام حق تقدم در خرداد ماه بسیاری از سهامداران اقدام به کشف سود کرده و با سود های قابل ملاحظه ای از سهم خارج شوند.

وی افزود: در همین حین بسیاری از فعالان بازار نیز با پیش بینی این عرضه ها از قبل اقدام به فروش سهام کردند. طی این مدت روزانه حدود 16 میلیون سهم معامله شده که این حجم از عرضه جلوی رشد قیمت سهام را گرفت. از طرفی از ابتدای سال سهام شرکت های بزرگ همچون فولاد مبارکه، گروه بانکی و خودرویی و صندوق های ETF مورد توجه بسیاری از سهامداران بود و توجه از شرکت هایی همچون مادیران کمتر شد .

این مقام مسئول ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری فعالیت شرکت بسیار تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت . محدودیت های بسیاری از سمت وزارت بهداشت برای فعالیت ها اعمال شد و شرکت و کارخانه با ظرفیت کامل کار نکردند و فروش اصلا طبق انتظارات و پیش بینی ها نبوده است. ولی همانطور که در گزارش ماهانه تیر منتشر شد ، فروش رشد قابل توجهی داشته و حتی نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز 12 درصد افزایش داشته است.

ثقفی پیش بینی کرد گزارش های مرداد و شهریور به مراتب بهتر و بالاتر باشد و سود آوری بالاتری نصیب این شرکت شود. انتظار می رود سهامداران در بلند مدت مزایای بیشتری کسب کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ