کد خبر: ۱۵۶۶۴۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۲۰

زمان عرضه اولیه
با ۲۰ درصد از سهام در بورس:

زمان عرضه اولیه "ثبهساز" قطعی شد / جزییات شانزدهمین شرکت جدید

زمان قطعی شانزدهمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد، چهارشنبه هفته جاری علاوه بر واگذاری ۱۵ درصد کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، ۲۰ درصد از سهام بهساز کاشانه تهران نیز در بورس واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام این هفته علاوه بر واگذاری 15 درصد از سهام کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در فرابورس (معادل 45 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 20 سهم با دامنه قیمت 2000 تا 2100 تومانی)، میزبان بهساز کاشانه تهران هم است که به عنوان شانزدهمین عرضه اولیه سال انجام می شود.

این عرضه شامل 3 میلیارد و 422 میلیون و 233 هزار و 790 سهم با دامنه قیمت 209 تا 220 تومانی هر سهم و سهمیه 1000 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری تدبیرگزان فردا در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . در روز پس از عرضه اولیه نیز 603 میلیون و 923 هزار و 610 سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.

طبق بررسی های بورس پرس، موضوع اصلی فعالیت این شرکت در زمینه پروژه‌های عمرانی به خصوص تولید انبوه مسکن است. 99.9 درصد سهام شرکت دارای سال مالی منتهی به آذر، متعلق به گروه توسعه ساختمان تدبیر است لذا کنترل کننده نهایی گروه توسعه ساختمان تدبیر(زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام) است. سرمایه اولیه شرکت با 49 نیروی انسانی در بدو تاسیس 20 میلیون تومان بوده که طی 6 مرحله افزایش سرمایه به 2.01 هزار میلیارد تومان رسیده است.

شرکت بهساز کاشانه تهران برای سال مالی 99 و سه سال مالی آتی هیچ گونه افزایش سرمایه ای در نظر نگرفته است. شرکت دارای طرح توسعه نبوده و از زمین های متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام جهت اجرای پروژه ها استفاده می کند در سیاست های جدید علاوه بر خرید زمین های وابسته به ستاد، اقدام به خرید و اجرای پروژه در زمین های خارج از ستاد کرده است.

براساس این گزارش، طی سال جاری سهام 14 شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا، تولید نیروی برق آبادان، توسعه مسیر برق گیلان، زر ماکارون، پتروشیمی ارومیه و تامین سرمایه امین عرضه اولیه شده اند و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر و بهساز کاشانه تهران پانزدهمین و شانزدهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می روند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ