کد خبر: ۱۵۶۶۵۰
۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۵/۲۰

وام ۲.۷ هزار میلیاردی ایران خودرو از دو بانک بورسی برای کاهش ارزبری
مدیرعامل شرکت خبر داد:

وام ۲.۷ هزار میلیاردی ایران خودرو از دو بانک بورسی برای کاهش ارزبری

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام آخرین آمار کاهش ارزبری از مذاکره با دو بانک بورسی برای دریافت وام ۲.۷ هزار میلیارد تومانی و با هدف کاهش ارزبری ۱۷۰ میلیون یورویی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی با بیان اینکه تا اواسط ماه گذشته انجام ۹ پروژه داخلی‌سازی توسط ۶ سازنده منجر به کاهش ارزبری پنج میلیون یورویی شده گفت : سال گذشته ۵۹ قطعه توسط ۳۵ سازنده داخلی‌سازی شد که این اقدام ۷۴ میلیون یورو کاهش ارزبری در تولید یک سال را به‌دنبال داشت.

وی افزود: از ۷۴ میلیون یورو کاهش ارزبری، ۴۹ میلیون یورو از داخلی‌سازی قطعات میزهای یک تا چهار و ۲۵ میلیون یورو از داخلی‌سازی قطعات و مواد خارج از میزها بود. در این بین با طراحی هشت پروژه‌ بهینه‌سازی توسط ۹ سازنده ، ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری در یک سال تولید به ارمغان آورد و علاوه بر آن حدود ۸۱۲ میلیارد تومان کاهش قیمت ریالی شامل پروژه‌های بهینه‌سازی طراحی محقق شد. همچنین ۱۲ پروژه در حال انجام توسط هشت سازنده منجر به کاهش ارزبری بیش از ۵. ۹ میلیون یورو ی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران خودرو در نظر دارد تا انتهای سال جاری از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو (مستقیم)، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشأ خارجی در مجموع ۱۵۳ میلیون یورو و در سال آینده حدود ۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کند که در مجموع ۱۵۲ قطعه - پروژه با کاهش ارزبری ۲۴۶ میلیون یورو خواهد بود.

مقیمی گفت: ایران خودرو برای تحقق ۲۲ پروژه ساخت داخل با هدف کاهش ارزبری ۱۷۰ میلیون یورویی، نیازمند سرمایه‌گذاری ۶۴ میلیون یورویی (معادل ۳۴۱ میلیارد تومان) بوده و تاکنون برای تامین این حجم از سرمایه با بانک‌های تجارت و ملت مذاکراتی برای دریافت وام هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی از بانک تجارت و هزار میلیارد تومانی از بانک ملت انجام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ