کد خبر: ۱۵۶۷۱۲
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۵/۲۱

کاهش سفته‌بازی در بازار فولاد و پیش بینی تولید ۳۰ میلیون تنی
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران :

کاهش سفته‌بازی در بازار فولاد و پیش بینی تولید ۳۰ میلیون تنی

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اثر اقدامات مثبت وزارت صنعت در کاهش سفته بازی و تعدیل قیمت فولاد در بورس و بازار آزاد ، پیش بینی کرد در سال جاری بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا شهرستانی با اشاره به اقدامات مثبت وزارت صنعت در مدیریت بازار فولاد گفت: با تصمیماتی صحیح ،میزان تقاضای شمش فولاد ظرف کمتر از دو ماه به نصف رسیده که حاکی از کاهش تقاضای سفته بازی و دلالی و در نتیجه کاهش قیمت فولاد در بورس و بازار آزاد است.

وی افزود: در اردیبهشت سال جاری که معاونت معدنی وزارت صنعت معاملات فولاد در بورس کالا را یکی پس از دیگری ابطال می‌کرد، تقاضای شمش فولادی به بیش از ۶۸۰ هزار تن رسید.اما با تدابیر حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت و معاونین این وزارتخانه، تقاضا در تیرماه بیش از ۳۵ درصد کاهش یافت و به حدود ۴۵۰ هزار تن رسیده است.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: میزان تقاضا برای شمش تا ۲۰ مرداد به ۱۲۴ هزار تن کاهش پیدا کرد که با توجه به عرضه های باقیمانده تا پایان ماه، احتمال می رود این میزان حداکثر به ۳۵۰ هزار تن برسد. علاوه بر مدیریت تقاضا، مدیریت عرضه نیز در وزارت صنعت در حال انجام بوده که بر اساس آن کل عرضه ورق و بخش عمده‌ای از عرضه شمش و میلگرد در بورس کالا انجام خواهد شد که موجب شفافیت بیشتر و کوتاه شدن دست واسطه‌ها از این بازار می شود.

شهرستانی افزود: برای تکمیل این اقدامات مثبت،اجرایی شدن برنامه تخصیص آهن اسفنجی به واحدهای ذوب القایی ضرورت دارد،زیرا این واحدها هیچ سهمیه‌ای در سه ماهه دوم سال دریافت نکرده‌اند. بنابراین چنانچه این سهمیه‌ها با قیمت‌های مصوب در اختیار واحدها قرار گیرد،این شرکت‌ها با تولید سالانه بیش از ۴.۵ میلیون تن، می ‌توانند عرضه شمش در بورس کالا را افزایش دهند.

وی ادامه داد: میزان تولید فولاد به حدود 27.5 میلیون تن رسیده که از این رقم نزدیک به 10 میلیون تن به بازارهای هدف صادر شده و انتظار می‌رود طی سال جاری بیش از 30 میلیون تن تولید داشته باشیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ