کد خبر: ۱۵۶۷۳۹
۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۵/۲۲

پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت مطالبات از خودروسازان با تکیه بر رونق بورس
دبیر انجمن خبر داد:

پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت مطالبات از خودروسازان با تکیه بر رونق بورس

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو با تکیه بر رونق بورس، پیشنهادی برای فروش دارایی‌های غیر مولد خودروسازان و انتقال به چرخه تولید و تامین مواد اولیه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش محبی‌نژاد در خصوص پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت مطالبات از خودروسازان به ایرنا گفت: با توجه به رونق شدید بورس و افزایش شاخص در هفته های اخیر به ویژه رشد قیمت سهام خودروسازان، پیشنهاد می‌شود هر چه سریعتر برای فروش دارایی‌های غیرمولد از جمله املاک و سهام اقدام و به چرخه تامین مولد و زنجیره تامین منتقل کنند.

وی افزود: اگر این انتظار به امید افزایش قیمت‌ها از سوی خودروسازان ادامه‌دار شود، شاید شاهد فرو ریختن بورس باشیم. شاید هم صنعت قطعه‌سازی به دلیل فشار مطالبات و نداشتن نقدینگی لازم کوچکتر شده و حتی از بین برود. مطالبات زنجیره تامین داخلی از خودروسازان به حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده که بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق است.

محبی‌نژاد ادامه داد: درخواست قطعه‌سازان ،ارائه سبدی از همه ارزهای قابل استفاده شامل ارز نیمایی، ارز حاصل از صادرات، ارز طرح تهاتر کالایی و بخشی نیز واردات بدون انتقال ارز است.به این ترتیب دست قطعه‌سازان بازتر بوده و می‌توانند مشکلات را در شرایط تحریمی حل کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ