کد خبر: ۱۵۶۷۹۵
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۵/۲۲

رشد منفی ۲۰ درصدی اقتصاد انگلستان در سه ماه دوم سال
اداره ملی آمار گزارش داد:

رشد منفی ۲۰ درصدی اقتصاد انگلستان در سه ماه دوم سال

اقتصاد انگلستان در سه ماه دوم سال میلادی ، رکورد کاهش رشد اقتصادی را ثبت کرد و اقتصاد ۲۰.۴ درصد کوچک تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، بیماری همه گیر کرونا یک بحران بزرگ در انگلیس ایجاد کرده به طوریکه هزاران انگلیسی شغل خود را در بحبوحه اخراج ها از دست داده اند.

نرخ بیکاری می تواند از 1.3 میلیون نفر به 3 میلیون نفر تا پایان سال 2020 برسد درحالی که اقتصاد انگلستان بعید است تا سال 2023 به سطح پیش از کرونا باز گردد.

اداره ملی آمار گزارش داد: اقتصاد انگلستان در سه ماهه دوم رکورد کاهش رشد اقتصادی را ثبت کرد و اقتصاد 20.4 درصد کوچک تر شده است. این آمار بدان معناست که انگلیس هم اکنون با رکود مواجه است همانطور که در 2 سه ماهه پیشین نیز رشد منفی داشت و در سه ماهه نخست سال جاری کاهش رشد 2.2 درصدی را ثبت کرد. مقامات انگلیسی در ابتدا بیش از 12.3 میلیارد پوند به عنوان کمک مالی اضطراری برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در جریان شیوع کرونا اختصاص دادند.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس در اوایل ماه گفت: اقتصاد به راحتی به حالت قبل بازنخواهد گشت و  قرنطینه احتمالا منجر به رکود شدیدی خواهد شد که تاکنون نظیر آن ندیده ایم.

در عین حال، سیاست مداران انگلیس در مورد موضوعات مربوط به قرنطینه دچار تفرقه شده اند زیرا دولت به علت شیوع جدید ویروس در مناطق مختلف گام های بعدی رفع محدودیت ها را متوقف کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ