کد خبر: ۱۵۶۸۲۳
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۵/۲۴

درخواست افزایش ۶۵ درصدی محاسبه دلار در قراردادهای جدید با خودروسازان
دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد :

درخواست افزایش ۶۵ درصدی محاسبه دلار در قراردادهای جدید با خودروسازان

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: مبنای محاسبه قیمت ارز در قرارداد قطعه‌سازان همچنان ۱۱ هزار تومان بوده که در صورت اعمال تجدید نظر باید ۶۵ درصد افزایش یابد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع مجلس در ارائه راهکارها در نشست هم‌اندیشی انجمن قطعه‌سازان و نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس برای رفع مشکلات قطعه‌سازان، راه نجات صنعت خودروسازی را واگذاری آن به بخش خصوصی دانست و گفت: دولت باید سهام خودروسازان را واگذار کرده و از میدان کنار رود تا بخش خصوصی برای رقابت جهانی وارد عمل شود. همچنین باید حمایت لازم از صنعت را داشته اما تصدی‌گری در کار نباشد.

وی افزود: چرا باید شرایط طوری باشد که قطعه‌ساز با وجود مشکلات اقتصادی به موقع و در زمان مشخص قطعات لازم خودروسازان را تحویل دهد اما مطالبات را بعد از ماه ها دریافت کند؟ با حضور دولت، جای مشخصی برای تحریم‌ها وجود دارد اما با وجود بخش خصوصی اثر تحریم ‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد.

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن قطعه‌سازان هم گفت: مسئولان توجه داشته باشند مبنای محاسبه نرخ ارز در قرارداد قطعه‌سازان همان 11 هزار تومان بوده و در صورت اعمال تجدید نظر در قیمت‌ها، میانگین افزایش 65 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: از مطالبات حدود 32 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان ، 14 هزار میلیارد تومان مربوط به مطالبات معوق و 120 روز گذشته بوده و  از خودروسازان درخواست می شود با فروش دارایی‌های غیرمولد ، املاک یا سهام بورس نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ