کد خبر: ۱۵۶۸۴۴
۸:۳ - ۱۳۹۹/۵/۲۵

پیش بینی بورس در آخرین هفته مرداد و نیاز به حمایت از گروه های بزرگ
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی بورس در آخرین هفته مرداد و نیاز به حمایت از گروه های بزرگ

وضعیت این هفته بازارسهام با تکیه عواملی چون قائله دومین صندوق ETF و عقب نشینی خریداران و نیاز به حمایت از گروه های بزرگ توسط یک کارگزاری پیش بینی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام بعد از سپری کردن روزهایی سخت و پرچالش، آخرین هفته مرداد را با شاخص یک میلیون و 975 هزار تایی شروع می کند و در این میان کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و پیش بینی بازار اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با فشار فروش ناشی از جو بی اعتمادی به وجود آمده مربوط به تزلزل در تصمیم گیری های اقتصادی همراه شد.

از طرفی آزادسازی بخش دیگری از سهام عدالت نیز فشار فروش بر برخی سهام را افزایش داد تا شاخص کل مجددا سطح 2 میلیونی را از دست دهد.

در بازارهای جهانی، بخشی از افت طلا در پایان هفته جبران شد و در فلزات اساسی و نفت نیز نوسانات کم دامنه ادامه داشت. همچنان بازارها با توجه به حساسیت زمانی رفتاری محتاط دارند و به منظور جهت گیری نیاز به نشانه های واضح تری از وضعیت احیای اقتصادها و البته نتایج انتخابات امریکا خواهند داشت.

در بازار ارز نیز به نظر می رسد دلار بالاتر از 20 هزار تومان تثبیت شده و اصلاح تندی را با وجود اخبار مثبت نداشته باشد .

در بازار سهام وضعیت به وجود آمده در رابطه با صندوق دوم که مختص پالایشی ها است تا حدود زیادی جو بی اعتمادی را به دنبال داشت و حتی تایید واگذاری سهام در قالب صندوق سهامی نیز نتوانست بهبودی حاصل کند. فشار فروش سهام عدالت نیز در بازار محسوس بود.

این عوامل با توجه به واگرایی خفیف شاخص کل ، عقب نشینی خریداران و افت بازار را به دنبال داشت که به نظر می رسد در ابتدای این هفته نیز ادامه داشته باشد. در این مقطع از بازار به خصوص در نمادهای بزرگ نیاز به حمایت خواهد داشت تا فشار فروش تا حدودی فروکش کند .

در گروه خودرو به نظر همچنان فشار عرضه ادامه داشته باشد اما رفته رفته در نیمه دوم هفته تا حدودی تقاضا بهبود خواهد یافت. در دیگر گروه ها هم به نظر روند تک سهم ها می توان امید بیشتری داشت و وضعیت عمومی این گروه ها همسو با کلیت بازار نوسانی پیش بینی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ