کد خبر: ۱۵۷۰۰۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۲۸

بازگشت بسته‌های اینترنتی

بازگشت بسته‌های اینترنتی "همراه" همزمان با رشد شاخص و انتظار کسب سود

با بازگشت بسته‌های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف شده‌ همراه اول و همگام با رشد شاخص بورس، سهامداران این شرکت بورسی در انتظار کسب سود بهتر هستند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، چندی پیش اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول، اقدام به غیرفعال کردن خرید بسته‌های بلند مدت اینترنت از طریق درگاه USSD و اپلیکیشن‌های تلفن همراه کردند که واکنش تند کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی هم با آن مخالفت کرده و برخورد قانونی را با ارسال اخطار آغاز کرد.

پس از آن مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل ارتباطات سیار ایران درباره تخلف ادعایی حذف بسته‌های داده و افزایش قیمت اینترنت و در نظر گرفتن جریمه و ارجاع به سازمان تعزیرات حکومتی توضیح داد: جریمه مورد نظر به شرکت مخابرات و همراه اول ابلاغ شده و شرکت مزبور نیز به عنوان سهامدار عمده به دلیل رعایت نشدن رویه و ضوابط صدور جریمه به آن اعتراض کرده است.

ضمناً پس از صدور اخطار و در صورت عدم پاسخگویی اپراتور طی 10 روز مراتب در جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات رگولاتوری مطرح و دفاعیات و اپراتور شنیده می شود. در این مورد تاکنون هیچ گونه کمیته تخلفاتی تشکیل نشده و یا در صورت تشکیل بر خلاف ضوابط قانونی از این اپراتور دعوت به عمل نیامده است. همزمان به مراجع مزبور اعلام شده حذف بسته‌های داده همراه و افزایش قیمت بسته های اینترنت اصلاً مطرح نبوده و چنین نتیجه گیری از اساس غلط بوده است.

ارکان و عناصر گرانفروشی اتفاق نیفتاده و تنها برخی بسته ها از برخی درگاه‌های فروش حذف شدند و این از اختیارات همه اپراتورها در کلیه کشورها است که مدیریت سامانه و درگاه‌های فروش را حسب سیاست‌های بازاریابی بهینه و به روز رسانی کنند. گرچه کلیه بسته ها در پورتال رسمی این شرکت قرار داشته و قابل دسترسی و خریداری هستند.

نهایتاً با فرض تخلف احتمالی هم این موضوع از روابط بین اپراتور و رگولاتوری است و در حیطه سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی قرار نمی گیرد زیرا گران فروشی صورت نگرفته است.

در پی این اقدام و باتوجه به شفاف سازی "همراه" در سامانه کدال، مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تهران جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر از تعلیق نماد این شرکت حداکثر تا یک شهریور خبر داد اما معاملات همراه اول بدون توقف نماد، ادامه یافت و همسو با افت اکثر نمادهای بزرگ بازار، قیمت هر سهم این شرکت بورسی هم از 6968 تومان با کاهش 8.5 درصدی به 6374 تومان رسید.

در این میان، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شب گذشته از بازگشت بسته‌های اینترنتی بلند مدت و پرطرفدار حذف شده‌ دو اپراتور تلفن همراه خبر داد.

با حل مشکل با وزارت ارتباطات همگام با بازگشت شاخص بورس به مدار صعود، طبیعتاً ریسک خرید سهام این شرکت نیز از بین رفته و سهامداران می توانند با اتکا به رشد چند هفته اخیر، اقدام به خرید سهم "همراه" کرده و سود مورد انتظار را کسب کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ