کد خبر: ۱۵۷۰۲۶
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۵/۲۸

گزارش اولین جلسه متهم مهم پرونده بانک سرمایه و تهیه کننده فیلم

گزارش اولین جلسه متهم مهم پرونده بانک سرمایه و تهیه کننده فیلم

اولین جلسه رسیدگی به جرائم متهم مهم پرونده بانک سرمایه که نقش ویژه ایی در پرداخت های بی حساب به بسیاری افراد داشته برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه و از تهیه کنندگان سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی سریالی مانند "شهرزاد" ، بدون حضور رسانه‌ها و به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

بر اساس این گزارش، امامی از متهمان اصلی پرونده به شمار می رود که براساس آنچه در جلسات محاکمه هادی رضوی (داماد محمد شریعتمداری وزیر کار) ، حسین هدایتی (معروف به عابر بانک فوتبال) و احسان دلاویز عنوان شده بود نقش مهمی در پرداخت های بدون حساب و کتاب به بسیاری از افراد داشته است.

به گفته نماینده دادستان، وی در سال 86 وضعیت مالی سبکی داشته و جهش ثروت از زمانی اتفاق افتاد که از طریق دلاویز با بخشایش آشنا می‌شود. امامی در ابتدا دلالی می کرد و برای دیگران وام می گرفته و شخصی به نام امیر فرزان را به گروه اضافه کردند.

احسان دلاویز به عنوان مشاور برای یک شرکت فیلمسازی کار می کرده اما امامی بعد از آشنایی با دلاویز و امیر فرزان ابتدا به دلالی شدید و تقریباً انحصاری در بانک سرمایه روی می‌آورد تا از بانک سرمایه برای دیگران تسهیلات و ضمانت نامه بگیرد.

با اعمال نفوذ امامی در غندالی، خانی به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه منصوب شد و یارمحمدی به عنوان نماینده امامی به بانک سرمایه مراجعه می‌کرد و خانی ریخته‌گران و امامی مصوبات متعددی برای پرداخت تسهیلات صادر کرده بودند و از این طریق بخشی از مشکلات امامی حل و فصل شده بود.

پس از نوروز 99 با انتشار نامه‌ای منسوب به برخی هنرمندان و درخواست آزادی محمد امامی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد و یکی از متهمان فساد بانکی، بار دیگر پرونده پول‌های کثیف و ارتباط زیرپوستی این مسئله با بدنه سینمایی مطرح شد.

سوژه پول‌های کثیف در سینما در پی بازداشت وی به همراه هادی رضوی به عنوان متهمین بانکی و پولی مطرح شد و تا مدتی مورد توجه رسانه‌های فرهنگی و هنری قرار گرفت.

اما اتفاق عجیبی که پس از انتشار نامه رخ داد، تکذیبیه‌های پی در پی از طرف هنرمندانی بود که پای این نامه را امضا کرده بودند. بسیاری حتی مدعی شدند متن این نامه را هم نخوانده اند و اصلا نمی‌دانند ماجرا چیست ! توئیت‌ها و پست‌های صفحات مجازی یکی پس از دیگری منتشر شد. از محسن تنابنده، مهران احمدی، روح الله حجازی تا مهدی کرم‌پور امضاها را تکذیب کردند.

ماجرا به اینجا ختم نشد و یکباره صحبت‌های منیژه حکمت دیگر سینماگر و کارگردان بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. وی معترضانه به تمام افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند در توییتر اعلام کرد: شرم بر سینمای ایران که به خاطر نواله‌اى که برایمان پرت کرده‌اند این چنین به دریوزگى افتاده‌ایم و عزت و آبروى فرهنگ و هنر را از کسى طلب می‌کنیم که غارت سفره ناچیز فرهنگیان تنها خلاقیت وی بوده است!

با این حال چشم به دست وی داریم تا بازگردد و از ابتکارات خلاقانه شاید کاسه‌ لیسی نصیب عده ای شود. چه شد که به اینجا رسیدیم؟ اینها کیستند که بر جرائم هم نام هنر می‌گذارند و چاپلوسى و دستبوسى‌ را عدالتخواهى و انسان‌دوستى می‌نامند؟! آیا رسواتر از این می‌شود ذلت و حقارت را فریاد زد؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ