کد خبر: ۱۵۷۱۰۳
۱۹:۰ - ۱۳۹۹/۵/۳۱

برنامه افزایش سرمایه

برنامه افزایش سرمایه "تملت" از محل صرف سهام

تامین سرمایه بانک ملت به عنوان چهارمین شرکت بورسی حاضر در این صنعت از برنامه افزایش سرمایه ۵۷ درصدی از محل صرف سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی فولادی دبیر هیات مدیره تامین سرمایه بانک ملت از برنامه افزایش سرمایه 57 درصدی از محل صرف سهام خبر داد و گفت: مقرر شده سرمایه فعلی "تملت" از 700 میلیارد تومان به 1.1 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه شرکت و تقویت توان مالی و عملیاتی این موضوع چهارشنبه 29 مرداد به تصویب هیات مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

وی یکی دیگر از اهداف شرکت در خصوص افزایش سرمایه را افزایش توان مالی هر چه بیشتر در راستای تامین مالی بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: از آنجا که افزایش سرمایه به روش صرف سهام بوده و به تعمیق هر چه بیشتر بازار سرمایه و شرکت کمک خواهد کرد. در این روش به دلیل حذف مهلت 60 روزه استفاده از حق تقدم های ناشی از افزایش سرمایه، شرکت های متقاضی می‌توانند با زمان کوتاه تری نیاز به منابع مالی را مرتفع کنند.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: بدیهی است انجام افزایش سرمایة منوط به موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده خواهد بود. افزایش سرمایه یکی از روش‌های مهم و مناسب تامین مالی برای بنگاه‌های فعال اقتصادی است. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند فعالیت‌ها را توسعه دهند، طرح‌های توسعه جدیدی را به مجموعه فعالیت اضافه کنند یا قدرت رقابت را حفظ یا افزایش دهند، اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند.

فولادی با اشاره به اینکه این تامین منابع مالی جدید می‌تواند به شکل‌های مختلفی صورت پذیرد، عنوان کرد: طبق ماده 158 قانون تجارت و سایر قوانین موضوعه چنانچه بخواهیم یک دسته‌بندی از انواع روش‌های افزایش سرمایه داشته باشیم، می‌توان چهار روش کلی را برای افزایش سرمایه در نظر گرفت. افزایش سرمایه از محل سود انباشته، مطالبات سهامداران و آورده‌نقدی، تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف سهام.

به گفته وی، آمارها حاکی از این است که افزایش سرمایه از محل صرف سهام هنوز جایگاه شایسته را پیدا نکرده و به‌تازگی سیاست‌گذاری بورسی به بررسی موانع موجود در این زمینه پرداخته تا با مرتفع کردن مشکلات بتوان از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌ها با کمترین هزینه و جذب نقدینگی برای اهداف توسعه‌ای و بهبود ساختاری در کمترین زمان بهره برد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهدی | ساعت ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۷/۲۴
0
0
پاسخ
بهترین حالت برای جذب منابع شرکتهای بورسی این نوع افزایش سرمایه است که کمک بزرگی برای بهبود بازار سرمایه است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ