کد خبر: ۱۵۷۱۱۹
۰:۱ - ۱۳۹۹/۶/۱

خوش بینی به بهبود بورس در اولین هفته شهریور و بعد از طی سخت ترین دوره
یک شرکت کارگزاری اعلام کرد :

خوش بینی به بهبود بورس در اولین هفته شهریور و بعد از طی سخت ترین دوره

یک کارگزاری با اعلام اصلی ترین محرک بازارها به کاهش فشار فروش سهام در اولین هفته شهریور خوش بین شد و روند مثبتی را برای تک نمادها پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازارسهام یکی از پرچالش ترین و مبهم هفته های سال جاری با ریزش بیش از 3 هزار واحدی شاخص را سپری کرد اما با اصلاحات سازمان بورس ( افزایش ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین به 20 درصد، حد نصاب 15 درصدی سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و بازگشت زمان معاملات همه سهام بورس از امروز) ، امیدها به بهبود شرایط در اولین روز شهریور بعد از چندین روز تقویت شد و کارگزاری آبان در مورد روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با فشار کم سابقه ای همراه بود که با تردید در واگذاری صندوق پالایشی آغاز و با تصمیماتی نه چندان سنجیده ادامه یافت.

خدشه دار شدن اعتماد سهامداران در کنار تشدید قوانین به همراه سیگنال انقباضی بانک مرکزی به بازار همگی از دلایل افت اخیر بازار بودند که افت های کم سابقه ای را به دنبال داشتند.

در بازارهای جهانی هم با رشد نسبی شاخص دلار ، فشار را بر فلزات افزایش داد و مس که در حال نزدیکی به 6700 دلار در هر تن بود در پایان هفته با عقب نشینی به محدوده 6500 بازگشت و روی نیز از سطح 2500 دلاری عقب نشینی کرد. نفت برنت با سیگنال مبهم اوپک ، سطح 45 دلاری را از دست داد.

به نظر می رسد نوسانات شاخص دلار که رشد اخیر فلزات را به دنبال داشت اصلی ترین محرک بازارها است و هنوز تقاضا در بازارهای کالایی به دوران قبل از کرونا بازنگشته است.

در بازار ارز نیز با روشن تر شدن ابعاد طرح گشایش اقتصادی و البته ابهامات پیرامون این طرح ، بازگشت نسبی قیمت دلار رخ داد و به نظر می رسد این متغیر با اهمیت در کوتاه مدت همچنان روندی نوسانی را پشت سر بگذارد.

اما در بازار سهام ، فشار فروش تا پایان هفته قبل ادامه داشت و بازگشت از تصمیمات اتخاذ شده می تواند تا حدودی تقاضا را تحریک کند ولی بازگشت اعتماد و تمایل به ورود مجدد به بازار ، زمان بر خواهد بود. با اصلاح صورت گرفته و رشد نسبی متغیرهایی چون قیمت های جهانی و نرخ ارز در سامانه نیما، سطوح قیمتی فعلی جذاب خواهد بود و واگذاری صندوق دوم نیز می تواند محرکی به منظور کاهش فشار فروش باشد.

در دیگر گروه ها نیز به نظر می رسد فضای عمومی با بهبود مواجه شود و روند تک نمادها مجددا مورد توجه باشد .

به صورت کلی در کوتاه مدت می توان به کاهش فشار فروش خوش بین بود. باید توجه داشت در روندهای نزولی عیار بسیاری از گروه ها مشخص می شود و تا حدود زیادی  نحوه معاملات ارزندگی نمادها مورد ارزیابی قرار می گیرد.توجه به نقدشوندگی و ارزش شرکت ها و مقایسه با قیمت تابلو از مواردی است که در این مقطع بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و نگاه کوتاه مدتی در بازار نیز قطعا نیاز به اصلاح خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ