کد خبر: ۱۵۷۲۳۷
۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۶/۳

ادامه اصلاحات بانک ها ، وعده تورم ۲۲ درصدی، مخالفت با دلار۴۲۰۰ تومانی و...
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

ادامه اصلاحات بانک ها ، وعده تورم ۲۲ درصدی، مخالفت با دلار۴۲۰۰ تومانی و...

رئیس کل بانک مرکزی از طرح مجلس برای ادامه اصلاحات بانک ها، عدم تغییر سود سپرده، حضور کارتن خواب ها در فهرست ۲۵۰ نفره ، تورم ۲۲ درصدی سال آینده و مخالفت با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اعلام کرد : با همکاری بانک ها ، اقدامات خوبی شده و بدون حمایت مقام معظم رهبری نمی توانیم کارهای بسیار سخت و حساس بانک مرکزی را پیش ببریم. با تقویت اقتصاد ، کنترل تورم و گسترش صادرات و کنترل واردات ، پول ملی هم تقویت می شود .

چند اقدام برای بانک ها و طرح مجلس برای ادامه اصلاحات

بانک مرکزی طی سال های اخیر چند اقدام بسیار پیچیده و بلندمدت مانند شناسایی صاحبان بانک‌ها ، بررسی صلاحیت مدیران، افزایش سرمایه و... برای اصلاح نظام بانکی کرد . چرا که در طول سه دهه گذشته به دلیل عدم کنترل نقدینگی ، بانک‌های ناتراز شکل گرفته بودند. در این میان نمایندگان مجلس در حال بررسی طرحی هستند که می‌تواند در سال های آینده مبدا برخی تحولات باشد .

رونق بخش اقتصاد غیرنفتی و خروج از بحران / عدم تغییر نرخ سود بانکی

طبق آمار پایان تیرماه ، نرخ رشد ماهانه واحدهای صنعتی مثبت بوده که نشان دهنده برگشت به رونق در بخش اقتصاد غیر نفتی است. امیدواریم تا پایان سال رشد اقتصادی غیر نفتی که در سه ماه اول سال کاهشی بود، مثبت شود و بتوان این سه ماه را جبران کرد . بنابراین می توان گفت اقتصاد ایران از بحران خارج شده است.

بانک مرکزی به هیچ وجه سود بانکی را کاهش نداده و مربوط به همان حدود یک ماه پیش است که نرخ سود سپرده‌ها یک درصد افزایش یافته و تنها ترکیب سیالیت سپرده‌ها تغییراتی داشته است. نرخ سود بین بانکی هم از 34 درصد سال‌های گذشته به‌ 22 درصد کاهش یافته است .

کارتن خواب ها در فهرست 250 نفری معرفی شده به قوه قضائیه !!!

طی دو سال گذشته 27 میلیارد دلار به دلایل مختلف باز نگشته بود و در بین 250 نفری که به قوه قضاییه معرفی شدند ، برخی افراد ضعیف و حتی کارتن‌ خواب هستند که کارت یکبار مصرف بازرگانی گرفته‌اند. افراد دیگری از کارت ملی و کارت بازرگانی آنها استفاده کردند. فهرستی از 6.8 میلیارد یورو به قوه قضاییه داده‌ شده که بیشتر آنها مجموعه‌هایی کالاها را می‌گرفتند و با کارت بازرگانی این افراد صادر می‌کردند که برای مثال 70 نفر از این 250 نفر به چند نفر وصل هستند.

از صادرکنندگان بیش از یک میلیون دلار هم هنوز 20 میلیون دلار ارز بازنگشته که به دلیل خروج سرمایه یا واردات کالاهای خاص به صورت قاچاق و بدون ثبت سفارش است . ممکن است این شرکت ها خصولتی باشند اما مذاکره با این افراد در جریان است تا ارز در اختیار ، تعیین تکلیف شود.

مخالف اول و آخر با ارز 4200 تومانی

از ابتدا با ارز 4200 تومان مخالف بوده و هستم اما تابع سیاست های دولت هستم. زیرا قصد دولت دستیابی اقشار پایین جامعه به کالاهای اساسی است. سال گذشته 15 میلیارد دلار کالا اساسی با ارز 4200 تومان وارد شد و دولت نیز معتقد به حذف این ارز است اما به آثار اجتماعی دقت می‌کند و با تدابیر اتخاذ شده به تدریج حل می شود.

آسوده بخوابید ، بازار ارز آرام است  و تورم سال آینده 22 درصد !!!

بازار در حال حاضر آرام است. تهاجم به ایران با هدف برهم زدن بازارهای پولی بود. نرخ ارز بازار مطلوب و واقعی نیست اما فشار بسیار زیاد است. در این میان سیاست های جدید ارزی آغاز شده و نتایج آن مشهود است. از این پس برای ثبات بیشتر تلاش می شود .

با حف ارز 4200 تومانی ، سیاست نزدیک شدن نرخ ارز نیما و بازار اجرا و مقدمه تک‌نرخی شدن ارز ایجاد می شود. چرا که نقدینگی کنترل شده و پایه پولی در 5 ماه نسبت به پایان سال قبل تنها 4 درصد و نقدینگی 12 درصد افرایش یافته است.

سال گذشته شوک کرونا اجازه کنترل تورم را نداد اما مهم ترین وظیفه بانک مرکزی تا خرداد سال آینده ، تورم 22 درصدی با یکی دو درصد نوسان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ