کد خبر: ۱۵۷۳۹
۰:۲ - ۱۳۹۴/۷/۱۲

ششمین عرضه اولیه سال با ۲۰ میلیون سهم
امروز در فرابورس انجام می شود :

ششمین عرضه اولیه سال با ۲۰ میلیون سهم "غفارس" + محدوده قیمتی مناسب

امروز ششمین عرضه اولیه سال جاری با ۲۰ میلیون سهم شرکت پگاه فارس انجام می شود و برخی کارشناسان محدوده قیمتی مناسب هر سهم این شرکت را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز یکشنبه ششمین عرضه اولیه سال جاری بعد از دو شرکت بورسی سیمان خوزستان و پتروشیمی مبین ‌‌و 3 فرابورسی فولاد هرمزگان، مواد ویژه لیا و سرمایه گذاری مسکن پردیس با شرکت 20 میلیارد تومانی شیر پاستوریزه پگاه فارس در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود.

پیش از این سهام شرکت های پگاه آذربایجان غربی، خراسان و اصفهان در بورس عرضه شده و پگاه فارس اولین شرکت از این مجموعه است که در فرابورس عرضه می شود .

براساس این گزارش، در این عرضه 10 میلیون سهم برای کشف قیمت از طریق کارگزاران و 10 میلیون سهم دیگر برای معامله گران آنلاین در نظر گرفته شده است. سهمیه هر کارگزار با تمام شعب نیز 101 هزار سهم تعیین شده و سهمیه هر معامله گر آنلاین نیز تا قبل از ظهر تعیین و اعلام می شود و هیچ یک از صندوق های سرمایه گذاری هم سهمیه ندارند.

"غفارس" اسفند سال گذشته آماده عرضه اولیه سهام بود و حتی جلسه معارفه ایی برگزار شده بود اما این عرضه به دلایل مختلف لغو شد . ولی امروز مالک 99 درصدی آن یعنی شرکت صنایع شیرایران در تدارک واگذاری 10 درصد معادل 20 میلیون سهم برآمده است .

این شرکت سود هر سهم سال مالی جاری را 426 ریال پیش بینی کرده و در سه ماه اول سال 23 درصد را پوشش داده است .

شیر پاستوریزه پگاه فارس بزرگترین تولیدکننده شیر و محصولات لبنی جنوب کشور و مستقر در شیراز است که با ظرفیت 450 تن ، بیش از 100 نوع محصول لبنی تولید می کند. دامنه حاشیه سود ناخالص تا 14 درصدی سال 92 ، در سال گذشته تا 36 درصد رسیده و طی سه ماه اول سال قادر به پوشش 29 و 28 درصدی تولید و فروش شده است .

برخی کارشناسان ریسک اصلی شرکت را عدم وصول مطالبات در زمان مناسب دانسته که مشکلاتی را به وجود آورده ولی پیش بینی شده این مشکل برای سال آینده برطرف شود .

به اعتقاد این گروه با توجه به میانگین 5.6 مرتبه ایی P/E گروه غذایی و سود 426 ریالی" غفارس، محدوده قیمت 200 تا 230 تومانی هر سهم این شرکت مناسب ارزیابی می شود اما باید منتظر تصمیم سهامدار عمده در قیمت گذاری هر سهم آن بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ