کد خبر: ۱۵۷۴۳۹
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۶/۱۰

پیش بینی روند مثبت بورس و ثبت ارقام جدید شاخص برای دو ماه آینده
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

پیش بینی روند مثبت بورس و ثبت ارقام جدید شاخص برای دو ماه آینده

کارشناس بازار سرمایه با بررسی آخرین وضعیت دلار و گزارش فروش ماهانه شرکت ها ، روند مثبتی را برای دو ماه آینده پیش بینی و اعلام کرد شاخص مجددا" به سقف های تاریخی خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مینا یوسفی درباره وضعیت امروز بازار سهام اعلام کرد: در روز جاری ارزش معاملات حقیقی ها بیش از 28.3 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی قبل 134 درصد افزایش یافت. جالب این است که با وجود نوسانات مثبت و منفی ، افزایش قابل توجه حجم و ارزش معاملات و حتی ورود نقدینگی حقیقی بعد از مدت ها رخ داده و ارزش معاملات امروز، سومین رکورد را ثبت کرد.

بعد از تلاطم و دریای طوفانی ، این عدد ارزشمند است و باید همه تلاش ها برای حفظ نقدینگی و برگشت اعتماد به بازار سرمایه بیش از پیش صورت گیرد. دلار اتفاق مثبت دیگر بوده و همین بازار موازی سبب خیر است که با رشد خیره کننده تا 23800 هزار تومان ، سیگنال مثبتی داده و باعث تحرک بازار فولاد هم شده است.

در این میان بیلت صادراتی حدود 395- 400 دلار است که با دلار نیمایی 20 هزار تومانی، قیمت شمش 8 میلیون تومان برآورد می شود که چشم انداز فولادی ها را مثبت کرده است. به علاوه سهام زیادی بر روی حمایت های معتبر با گزارش های خوب بنیادی وجود دارند که چشم انداز مثبتی به بازار مخابره می کند.

بنابراین با این رشد دلار و افزایش قیمت های جهانی روی مس و فلزات در کنار نفت ، نباید انتظار اصلاح بیشتر از بازار داشت. علاوه بر این امروز حدود 600 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی بود و نمادهای بزرگ فولادی "فملی، فولاد، فخوز و کاوه" در کنار "کگل" از گروه معدنی و "شبندر و شپنا" به همراه "وتجارت و وبصادر" پیشتاز هستند. "شستا ، وغدیر و اخابر" نیز به عنوان سهام بزرگ شاخص ساز با افزایش تقاضا همراه شدند. ضمن اینکه "فارس و نوری" نیز مورد توجه بازار بوده و صف خرید شدند.

رشد بزرگان بازار این روزها مشهود است ولی بازار سرمایه اگر بدور از هیجان و در تعادل ، مسیر رشد را طی کند جایی برای عرض اندام و رشد ملایم  نمادهای کوچکتر و متوسط هم باقی خواهد ماند. نمادهایی که حتی 50 درصد هم گاها اصلاح داشته اند و به اصطلاح به قیمت رسیده اند.

گزارش های مرداد شرکت ها یکی پس از دیگری منتشر می شود که تاکنون با روند و عملکرد مثبت گزارش های "نوری، پارس، جم ، فولاد، فخوز،کاوه ،کگل کنور، کچاد،  وغدیر و تراز مثبت بانک های تجارت، صادرات و ملت همراه شده که می توانند چراغ راه سایر زیر گروه ها باشند .

در این رشد باید توجه داشت ریز موج 5 از 3 بزرگ طی خواهد شد و به نظر با ورود نقدینگی جدید و افزایش کدهای بورسی به 48 میلیون و 500 هزار که رقم قابل توجهی است ، دو ماه مثبت در پیش رو خواهد بود و شاخص مجددا" به سقف های تاریخی خواهد رسید. ولی این بار باید هوشمندانه و گزینش شده سرمایه گذاری کرد و پرتفوی متعادلی چید .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ali | ساعت ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۶/۱۰
1
0
پاسخ
ببخشید خانم ولی این جای خوشحالی نداره که بورسی مهمترین عامل رشدش افزایش قیمت دلار به واسطه کاهش ارزش پول ملی باشه
بعد شما این افزایش قیمت دلار رو میگین نکنه مثبت!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ