کد خبر: ۱۵۷۴۷۳
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۶/۱۱

احتمال عضو شورای عالی بورس از بررسی افزایش دامنه نوسان از 5 به 10 درصد
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

احتمال عضو شورای عالی بورس از بررسی افزایش دامنه نوسان از 5 به 10 درصد

عضو شورای عالی بورس درباره احتمال بررسی افزایش دامنه نوسان شرکت های بزرگ از 5 به 10 درصد در جلسه امروز توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله حسینی مقدم درباره زمزمه امروز مبنی بر بررسی افزایش دامنه نوسان شرکت های بزرگ به 10 درصد در جلسه شورای عالی به بورس پرس گفت: طبق برنامه اعلامی ، ساعت 16 امروز ، جلسه شورای عالی بورس با چند دستور جلسه از جمله پیشنهاد خرید اوراق جدید دین ، بررسی گزارش کارگروه تعاونی ، وضعیت حسابرسان رسمی ، مرکز بدهی ، چند مورد از قبل ، وضعیت بازار و ... برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مورد افزایش دامنه نوسان شرکت های بزرگ به 10 درصد هم ، دستور جلسه ایی نیست ولی احتمال دارد این مورد مربوط به پیشنهاد سازمان بورس برای تغییراتی در قواعد معاملات باشد که در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس بررسی خواهد شد.

سعید اسلامی بیدگلی دیگر عضو شورای عالی بورس هم به همفکران گفت: تا این لحظه موضوع افزایش دامنه نوسان نمادهای بزرگ از 5 به 10 درصد مطرح نشده اما رییس سازمان بورس بر اساس بندی که در دستور شورای عالی بورس با عنوان "سایر" نهاده شده، اختیار دارد چنین موضوعی را خارج از دستور جلسه مطرح و درباره آن تصمیم گیری کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۶/۱۱
0
0
پاسخ
اگر میخواید معاملات جریان داشته باشه باید دامنه نوسان رو به کلی بردارید اولش یکم ممکنه بازار گیج بشه اما بعدش درست میشه و براساس قیمت های واقعی سهام ها معامله میشن. اینطور که همه سهاما یا صف خرید باشن یا صف فروش فایده نداره
» محمد | ساعت ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۶/۱۱
0
1
پاسخ
مگه چاپخونه پوله? روزی بیست درصد .چه خبره چه معنی داره ، کجای دنیا اینقدر نوسان هستش .
» ملک | ساعت ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۶/۱۱
0
0
پاسخ
سلام دوستان تازمانیکه قانونهای جدید(افزایش سهام شناور وسهام کل) وعرضه های بی حساب وبدون مدیریت صحیح به حالت اول بر نگرده هیچ حمایتی دوام نداره.(قابل توجه حقوقی ها)فقط کافیه عاقبت سهام شرکتها رو بعد ازافزایش سرمایه رصد کنیدآخه شرکتی که شناورش بالاباشه به سختی حمایت میشه یا اصلاًحمایت نمیشه چون سهم مالکانه آن از تمرکز خارج می شودوبا کوچکترین شوکی صف فروش ایجاد می گردد . لطف بفرمائید برای جلوگیر از حقوق دیگران انتشاردهید متشکرم
» پیمان | ساعت ۱۹:۱ - ۱۳۹۹/۶/۱۱
0
1
پاسخ
در عجبم از این همه کارشناس بازار سرمایه و مسئولان قد و نیم قد بورس که پیوسته در کار سرزنش سهامداران خردند و مشفقانه ایشان را از رفتارهای هیجانی بر حذر میدارند، غافل از ان که آنچه سهامداران را به رفتار هیجانی وا میدارد بازار نا متعادلی است که یا در صف خرید قفل است و یا در صف فروش. ساختار معیوبی که شبیه هیچ بورسی در هیچ کجای دنیا نیست و تنها مختص بورس تهران است. در سیستم حراج، که سنگ بنای بورس است، قیمت، متغیری است آزاد و تابع عرضه و تقاضا. اما در بورس تهران دست و پای آن را بسته اند و در قفس محدودیت 5 درصد انداخته اند. نتیجه این که عرضه و تقاضا به جای آن که با تغییر قیمت به تعادل برسد، در یک سیستم خود افزا تشکیل صف میدهد؛ مشاهده صف توسط سهامدار همانا و وحشت جاماندن همان. صف سیگنال خرید یا فروش مخابره میکند و علت العلل همان هیجانی میشود که سهامداران به خاطرش سرزنش میشوند، و این دور باطل به همین ترتیب ادامه می یابد.
در یک کلام، علت رفتار هیجانی وجود صف است و علت تشکیل صف، وجود محدودیت نوسان قیمت. ریشه مشکلات بورس تهران، نفس محدودیت دامنه نوسان قیمت است و نه مقدار این محدودیت. تفاوت چندانی بین محدودیت 5 درصد با 10 درصد نیست.
تردیدی ندارم که مدیران بورس تهران بهتر از من به ریشه مشکل واقفند، اما آیا شهامت تصمیم گیری دارند ؟
» مجید شیخی | ساعت ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۶/۱۱
0
0
پاسخ
با سلام
وجود دامنه نوسانه که امکان ایجاد صف رو بوجود میاره , حالا این عدد 5 یا هر عدد دیگه ای باشه.
به نظر من با ده درصد شدن دامنه نوسان معاملات بیشتر از این از چارچوب تحلیل و تعقل خارج شده و ضریب ضرر و زیان و سود های ساختگی بیشتر شده و از همه مهمتر طول عمر صف هم به نظر نمیرسه که کوتاهتر یشه .
» مرتضی | ساعت ۰:۱ - ۱۳۹۹/۶/۱۲
1
0
پاسخ
زمان پیش گشایش شروع معاملات روزانه را حذف کنید و شاهد نتیجه باشید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ