کد خبر: ۱۵۷۴۷۷
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۶/۱۱

پیش بینی کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خانگی با رایگان شدن برق کم مصرف‌ها
سخنگوی صنعت برق :

پیش بینی کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خانگی با رایگان شدن برق کم مصرف‌ها

طبق پیش بینی سخنگوی صنعت برق ، رایگان شدن برق کم مصرف‌ها ، موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف بخش خانگی و افزایش سهم بخش‌های صنعتی و کشاورزی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما در خصوص "طرح برق امید" گفت: این طرح فرصت مناسبی برای تمام مشترکان ایجاد می‌کند که مصرف را کاهش داده و از تخفیف صد درصدی بهای برق برخوردار شوند.

وی افزود: در این طرح مشترکان به سه دسته پرمصرف، خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی می‌شوند. ۶۰ درصد از کم مصرف‌ ها در روستا‌ها و ۴۰ درصد در مناطق شهری هستند. ممکن است با اجرای این طرح در کوتاه مدت هزینه‌هایی به صنعت برق وارد شود چرا که موجب کاهش درآمد‌های برق می شود اما در بلند مدت، باعث کاهش سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث نیروگاه‌های جدید و تاسیسات برای انتقال و توزیع خواهد شد که تنها برای ساعت‌های محدودی در سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رجبی مشهدی گفت: با تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی صحیح تا ۱۰ درصد از مصرف مشترکان خانگی کاهش و به بخش‌های صنعتی و کشاورزی تزریق و باعث رونق این بخش‌ها خواهد شد.شکل گیری روند پایدار تامین برق از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود به طوری که طی دوسال گذشته تابستانی بدون خاموشی داشتیم و تنها شاهد رشد ۱۰ درصدی در اوج مصرف بودیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ