کد خبر: ۱۵۷۴۸۱
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۶/۱۱

توصیه‌ تحریم های جدید ایران به ترامپ: ۱۳ بانک از سوئیفت شوند
لابی " FDD" مطرح کرد:

توصیه‌ تحریم های جدید ایران به ترامپ: ۱۳ بانک از سوئیفت شوند

لابی ضد ایرانی " FDD" به ترامپ توصیه کرد ۱۳ بانک ایرانی باقی‌مانده در سوئیفت را تحریم کند تا تنها یک بانک برای انجام تراکنش‌های مالی مربوط به مبادلات بشردوستانه فعال باشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، مارک دوبوویتز رئیس لابی اف‌دی‌دی و یعقوب نیگل از اعضای ارشد این موسسه در مقاله‌ای با عنوان "مقابله با ایران قبل از انتخابات نوامبر"، توصیه‌های جدیدی به ترامپ برای مقابله با ایران مطرح کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای این لابی از مشاوران غیررسمی ترامپ در امور ایران محسوب شده و نقش فعالی در تروریسم اقتصادی علیه تهران داشته و روابط نزدیک و دیرینه‌ای با رژیم صهیونیستی و به خصوص حزب "لیکود" به رهبری بنیامین نتانیاهو دارند.

دابوویتز و نیگل به دولت ترامپ توصیه کرده‌اند در گام اول، کل بخش مالی ایران را در فهرست سیاه قرار داده و ۱۳ بانک باقی‌مانده در سوئیفت را از این سامانه پیام‌رسان بانکی خارج کند و تنها یک بانک برای انجام تراکنش‌های مالی مربوط به مبادلات بشردوستانه باقی گذارد.

آنها هدف از این سیاست را ایجاد شورش‌های خیابانی در ایران و دامن زدن به ناآرامی‌های داخلی عنوان و اعلام کردند: این اقدام،اکسیژن مالی تهران را قطع کرده، باعث دامن زدن به تظاهرات‌ها و اعتصاب‌های کارگری علیه رژیم شده و برای مذاکرات آینده، اهرم فشار ایجاد خواهد کرد.

در حالی که دو ماهِ به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده ترامپ باید در مبارزه علیه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و منطقه‌ای ایران، کارزار فشار حداکثری را ادامه دهد و در عین حال، حفاظ‌هایی برای جلوگیری از بازگشت دولت‌های بعدی آمریکا به توافق‌نامه‌های گذشته احداث کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ