کد خبر: ۱۵۷۵۱۰
۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۲

درخواست های چند عضو اتاق تهران بعد از اتفاقات اخیر بورس و ریزش شاخص‌

درخواست های چند عضو اتاق تهران بعد از اتفاقات اخیر بورس و ریزش شاخص‌

چند عضو اتاق بازرگانی تهران خواهان مدیریت تعارض‌ منافع در بورس، جبران خسارات سهامداران، انحصار زدایی و حذف امضاهای طلایی ، تشکیل کمیته‌ تخصصی ارتقای سلامت بازارسرمایه و... شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن فروزان‌فرد رئیس کمیسیون "حمایت قضایی و مبارزه با فساد" در جلسه اتاق بازرگانی تهران گفت : اتفاقات اخیر بازار سرمایه و ریزش شاخص‌ها ، بار دیگر این هشدار را به‌ صدا درآورد که عدم‌ شفافیت‌ها ، بازارسرمایه را به ناکجا آباد سوق خواهد داد و باید برای مدیریت تعارض‌ منافع به فوریت اقدام کرد.

وی ادامه داد: هر چند ۲۵/ ۰درصد از کارمزد کارگزاری‌ها کاسته شده‌ اما با توجه به سهم عمده معاملات اینترنتی، برخی بازنگری‌ها ضروری است. جبران خسارات نیز باید در دستور کار کارگزاری‌ها قرار گیرد و تدابیری اتخاذ شود تا در صورت پاسخگو نبودن به‌موقع کارگزاری‌ها ، جبران خسارت صورت گیرد.

به گفته فروزان‌فرد ، تشکیل کارگروه مشترک حرفه‌ای اتاق تهران و سازمان بورس در دستور کار قرار گرفته و بررسی موضوع تعارض منافع می‌تواند به‌طور مفصل مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

احمد آتش‌هوش نایب‌رئیس این کمیسیون نیز گفت: طبق اصلاحیه‌ مجلس که به قانون بهبود مستمر فضای کسب‌ و‌ کار الحاق شده، تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند هنگام صدور قوانین، نظرات مشورتی تشکل‌های مربوطه از بخش‌خصوصی را لحاظ کنند و ظرف مدت ۲ روز تشکل مربوطه را مطلع کنند، ‌در غیر این‌صورت، بخش‌ خصوصی می‌تواند نسبت به عملکرد خلاف قانون آن دستگاه اجرایی به وزیر اقتصاد شکایت برد.

مهدی فلاحیان کارشناس این کمیسیون هم با طرح این پرسش که آیا ساز و‌ کارهایی برای پیشگیری از بروز فساد در بورس از سوی قانون‌گذار تبیین شده‌است یا خیر، افزود: صدور انواع مجوز موسسات مالی، کارگزاری‌ها، رتبه‌بندی اعتباری، شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سایر فعالیت‌ها در بازار سرمایه به ایجاد انحصار دامن زده و امضاهای طلایی و رانت اطلاعاتی در این بازار را پدید آورده‌ است.

عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز‌ گفت: زیرساخت‌های بورس پاسخگوی حجم انبوه فعالان بازار سرمایه نیست و قانون بازارسرمایه نیاز به اصلاح و بازنویسی دارد.

امین بدیع‌صنایع رئیس اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه هم با اشاره به تصویب و ابلاغ سال گذشته شورای‌عالی بورس مبنی بر سند پیشگیری از وقع تخلفات و جرائم در بازار سرمایه، تاکید کرد: پایش و بازنگری مستمر قوانین و مقررات، ساماندهی، تجمیع و بهبود فرآیندهای مرتبط با صدور انواع مجوزها و همچنین ایجاد دسترسی آزاد به اطلاعات در راستای شفافیت و حمایت از حقوق شهروندی در دستور کار این سند قرار دارد.

وی ادامه داد: در این سند همچنین کمیته‌های تخصصی پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه، طراحی و فعال شده و برخی از مقررات منجر به ایجاد رانت ، اصلاح شده و لایحه حمایت از سهامداران خرد و طرح تعارض منافع در بورس در مجلس اعلام وصول شده ‌است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
پاسخ
سلام جندماه در رسانه ها تبليغ بورس را كردند و مردم را تشويق به سرمايه گذاري نمودند . حال سرمايه مردم از دست رفته چه كسي پاسخگوست؟ چرا اينقدر دست در جيب مردم كرده و مردم را بيچاره ميكنيد آخه چرا؟ به خدا واگذارتون مي كنيم سهامهاي دولتي كه در شعب به مردم فروخته شد افت قيمت شديد به همراه داردچرا؟؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ