کد خبر: ۱۵۷۵۳۰
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۶/۱۲

ادعای سرپرست وزارت اقتصاد زمان احمدی نژاد درباره بورس و انحصار ۱۰ حقوقی

ادعای سرپرست وزارت اقتصاد زمان احمدی نژاد درباره بورس و انحصار ۱۰ حقوقی

سرپرست وزارت اقتصاد در دوران احمدی نژاد مدعی شد هیچ سنخیت و تناسبی بین بورس و بخش واقعی اقتصاد نیست و طرف تقاضای بازار در اختیار تنها ۱۰ سهامدار حقوقی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین صمصامی که سال 87 و در زمان احمدی نژاد برای مدتی سرپرست وزارت اقتصاد بود، درباره شرایط روزهای اخیر بورس به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه بورس ایران ، روند معقول و متعادلی را طی نکرده و هیچ سنخیت و تناسبی با بخش واقعی اقتصاد و سرمایه گذاری داخلی بنگاه ها ندارد. چون دلیل اصلی آن به سفته بازی، دلالی، تبلیغات زیاد برای دعوت مردم و ... مربوط می شود.

وی افزود: تبلیغات زیاد ، مسیر نادرست و غلطی را فراهم کرد و مردم با اعتماد به این حرف ها ، وارد بازار شدند اما از همان ابتدا کارشناسان به مردم هشدار می دانند مراقب باشند. چون این بازار هیچ تناسبی با بخش واقعی اقتصاد ندارد و ماندگار نخواهد بود و ریزش خواهد کرد .

استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: طی بررسی دهه اول اردیبهشت مشخص شد که حدود ۸۰ درصد ارزش روز بورس در اختیار تنها ۲۵ شرکت بوده و نشان از وجود ساختاری ناهمگون در طرف عرضه دارد و بعضی از بنگاه ها قدرت بسیار بالایی در قیمت گذاری سهام دارند. در بخش تقاضا هم کمتر از ۱۰ شخصیت حقوقی فعال هستند .

صمصامی گفت: ارزش دارایی حقوقی ها بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و معادل بودجه عمومی کشور است. بنابراین ساختار انحصاری عرضه و تقاضا نشان می دهد گروه های خاصی عرضه و گروه های خاصی تقاضا می کنند و در ضمن جهت می دهند. هنگام افزایش قیمت ، بسیاری از مردم وارد بازار می شوند غافل از اینکه نمی دانند در پشت پرده چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ