کد خبر: ۱۵۷۵۵۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۵

تاکید همتی بر حمایت بانک مرکزی از بورس و بازارسازی سهامداران عمده

تاکید همتی بر حمایت بانک مرکزی از بورس و بازارسازی سهامداران عمده

رییس بانک مرکزی با اشاره به حمایت از توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تامین مالی بر نقش بازارسازی مالکان عمده سهام و اقدام در جهت نقد شوندگی و محافظت در برابر نوسانات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی طی یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: اقبال مردم به بورس موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه گذاران کوچک و بزرگ، پشتوانه بازار سرمایه است. لذا نظر به ورود طیف گسترده سرمایه گذاران جدید، تعامل حرفه ای، ارائه آموزش های سرمایه گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله گران با این دسته از سرمایه‌گذاران منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلندمدت و فعالیت آنها در بازار خواهد بود.

شایسته است مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی، عمومی غیر دولتی، بنگاه‌های خصوصی بزرگ و شرکت های تابعه بانک ها که طی چند ماه گذشته به دلیل رشد قیمت سهام منتفع شدند با رعایت ضوابط قانونی نقش بازارسازی را ایفا و برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران خرد در جهت نقد شوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات اقدام کنند.

بانک مرکزی توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تامین مالی را در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می داند و از آن حمایت می کند. استقرار نظام عملیات بازار باز و توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می گیرد.

پیشنهاد می‌کنم بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی در بازار سهام بصورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ