کد خبر: ۱۵۷۵۶۶
۰:۷ - ۱۳۹۹/۶/۱۵

پیش بینی وضعیت بورس و ۶ صنعت بزرگ + حجم فروش کمتر در موج دوم
یک شرکت کارگزاری اعلام کرد :

پیش بینی وضعیت بورس و ۶ صنعت بزرگ + حجم فروش کمتر در موج دوم

یک کارگزاری با اشاره به اثر افت بازارهای سهام بر عقب نشینی قیمت ها در دیگر بازارهای مالی و ادامه رشد نرخ ارز، وضعیت بورس و ۶ صنعت بزرگ در هفته جاری را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی سومین هفته شهریور را با شاخص یک میلیون و 631 هزار تایی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته مثبت آغاز کرد و مجددا رنج های منفی سهامداران بخصوص حقوقی ها جوی منفی در روند نمادها ایجاد کرد.

همچنان بازار روندی پر عرضه دارد تا ثابت کند از دست رفتن اعتماد می تواند تبعات زیاد برای بازارهای مالی داشته باشد. در بازارهای جهانی نیز افت روز گذشته در بازارهای سهام عقب نشینی قیمت ها در دیگر بازارهای مالی را به دنبال داشت. رشد اخیر و انتشار داده های متناقض و البته در سود بودن بسیاری از سرمایه گذران باعث شده تا تمایل به شناسایی سود قبل از انتخابات حساس آمریکا افزایش یابد. بهبود نسبی وضعیت آمارهای اقتصادی در سراسر دنیا پس از بحران بیماری تنفسی اخیر توانسته بخش قابل توجهی از افت های اخیر را پوشش دهد و سیاست های انبساطی سنگین در اقتصادها محرکی برای بازارهای مالی خواهد بود.

در بازار ارز نیز شاهد ادامه رشد قیمت ها بودیم و دلار به محدوده سقف قبلی نزدیک می شود و همچنان گارد صعودی در این بازار ملموس است. در بازار سهام همچنان ترس و هیجان منفی مهمترین معرفه بازار است و تلاش نه چندان قابل توجه به منظور متعادل کردن بازار نیز تاکنون موفق نبوده است. افت قابل توجه اخیر تقریبا بصورت همسان در همه گروه ها رخ داده و به نظر می رسد در روزهای ابتدایی هفته نیز ادامه داشته باشد و کم کم شاهد جدا شدن راه برخی از گروه ها و نمادهای ارزنده با توجه به تحولات بازارهای جهانی و نرخ ارز باشیم.

پالایشی ها نیاز به شوک مثبت همچون تخفیف خوراک و یا اعلام رسمی افزایش سرمایه دارند که تاکنون بصورت جدی پیگیری نشده اما فلزات اساسی بخصوص در فولادی ها و فلزات رنگین می توانند رفته رفته مورد توجه باشند و معدنی ها نیز از دیگر گروه های مستعد خواهند بود. در محصولات شیمیایی نیز ظرفیت رشد در بسیاری از نمادها پس از افت اخیر وجود خواهد داشت.

در بانکی ها اما نحوه بازگشایی بانک ملت و زمان بازگشایی این نماد می تواند تا حدودی راهگشا باشد و در خودرویی ها نیز به نظر افت سنگین قیمت ها رفته رفته فروشندگان را از اصرار به ادامه فروش منصرف کند.  در دیگر گروه ها نیز به نظر رفته رفته شاهد کاهش فشار فروش و تعادل در معاملات باشیم هرچند در رویه اخیر حمایت چندانی از این گروه ها صورت نگرفته است.

به نظر می رسد پس از جمع آوری سهام در پله اول افت اخیر، موج دوم با حجم فروش کمتری روبرو است و تقویت متغیرهای بنیادی در کنار افت اخیر توانایی به تعادل رساندن نمادهای ارزنده را خواهد داشت و البته همچنان نمادهایی که رشدهایی بدون پشتوانه را تجربه کرده اند در معرض افت بیشتر قرار داشته باشند. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ