کد خبر: ۱۵۷۵۸۵
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۶/۱۵

انگلیس بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران را پذیرفت / تسویه از طریق قانونی

انگلیس بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران را پذیرفت / تسویه از طریق قانونی

وزیر دفاع انگلیس بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران بر سر یک معامله تسلیحاتی مربوط به پیش از انقلاب را به رسمیت شناخت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه گاردین ، بن والس در نامه‌ای که برای وکلای نازنین زاغری زندانی بریتانیایی در ایران نوشته برای اولین بار بدهی بریتانیا به ایران بر سر یک معامله تسلیحاتی مربوط به پیش از انقلا سال 57 را به رسمیت شناخته و در تلاش است تا این بدهی را از طریق قانونی تسویه کند.

وی با اشاره به قرارداد مربوط به اداره صنایع تسلیحاتی بریتانیا و ایران و اختلاف حقوقی در این زمینه به بدهکار بودن دولت بریتانیا اذعان کرد: تمامی راه‌های قانونی و حقوقی  برای بازپرداخت این بدهی‌ها باید بررسی شود.

والس با تاکید بر نظرات قبلی‌ که باز بودن این بدهی را برای دولت بریتانیا شرم‌آور خوانده، ادامه داد: با این وجود هرگونه پرداختی به ایران نباید در تناقض با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا باشد.

بنابراین گزارش، بریتانیا بابت عدم تحویل تانک‌های چیفتن سفارش شده از سوی ایران حدود 400 میلیون پوند به تهران بدهکار است. این تانک‌ها در زمان رژیم شاه سفارش داده شده بودند و با وقوع انقلاب ایران، بریتانیا تحویل آنها را منتفی دانست.

قرار است دادگاهی در بریتانیا مسئله بازپرداخت بدهی بریتانیا به ایران را 14 آبان به بررسی بگیرد. در محافل سیاسی بریتانیا تعیین این تاریخ که یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است تصادفی تلقی نمی‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ