کد خبر: ۱۵۷۵۹۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۶

بانک آینده با اعلام برنامه عرضه اولیه سهام ایران مال برای دو روز کاری متوقف شد

بانک آینده با اعلام برنامه عرضه اولیه سهام ایران مال برای دو روز کاری متوقف شد

بانک آینده با اشاره به ارزیابی پروژه بازار بزرگ ایران توسط کارشناسان رسمی دادگستری از دستور کار هیات مدیره نسبت به عرضه اولیه سهام این شرکت خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک آینده از دستور کار هیات مدیره نسبت به اصلاح کفایت سرمایه، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سایر روش ها و ثبت شرکت ایران مال نزد سازمان بورس خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، محمد فطانت مدیرعامل "وآیند" در خصوص ارزیابی پروژه بازار بزرگ ایران(ایران مال) که در روز جاری واصل شده، اعلام کرد: اصلاح ساختار مالی و نسبت های نظارتی به ویژه نسبت کفایت سرمایه و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سایر روش ها و ثبت شرکت توسعه بین الملل ایران مال نزد سازمان بورس و دستور کار هیات مدیره بانک آینده بوده که نتیجه آن پس از تایید مراجع نظارتی در زمان تحقق از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از دریافت ابلاغیه هیات کارشناسی متشکل از ۱۴ نفر، جلسه آشنایی و هماهنگی اعضای هیات کارشناسی و مسئولان اجرایی و مشاوران طرح در محل پروژه تشکیل شد. در این جلسه هیات کارشناسی از بخش‌های مختلف اعم از بخش‌های افتتاح شده و در حال ساخت بازدید و معاینه لازم کردند و مقرر شد در هر یک از بخش‌های راه و ساختمان، امور ثبتی و ایرانگردی و جهانگردی، تاسیسات ساختمانی، برق، الکترونیک و مخابرات، رایانه و فناوری اطلاعات ،حسابداری و حسابرسی، امور سرمایه گذاری ،پولی و اعتباری، یک نفر از متخصصان مطلع شرکت به کارشناسان گروه معرفی شوند و فرد معرفی شده اختیار کامل برای ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز هیات کارشناسی و دسترسی به نقاط مختلف طرح و برقراری امکان بازدید از نقاط مختلف مجموعه را فراهم کند.

گروه های تخصصی کارشناسی اسناد و مدارک مورد نیاز را دریافت و پس از بازدیدهای فنی از نقاط مختلف طرح، گزارش مربوط به بخش تخصصی را تدوین کردند. در فاصله زمانی ابلاغ کارشناسی حسب مورد و متناسب با نیاز و پیشرفت کار، جلسات مشترک تخصصی بین گروه‌های مختلف برگزار و اطلاعات واصله مبادله شد.

در این هماهنگی‌ها اطمینان حاصل شد که اولاً تمام قسمت‌های مجتمع اعم از قسمت‌های بهره برداری شده یا در دست اجرا مورد توجه قرار گرفته و هیچ بخشی از طرح نادیده نمانده و از قلم نیفتاده است. ثانیا هیچ بخشی از طرح دوباره محاسبه نشود. ثالثا تاثیر امکانات و تاسیسات و تجهیزات زیربنایی و پشتیبانی و مشاع طرح بر روی بخش‌های اقتصادی محاسبه و منظور شود.

در تهیه و تدوین گزارش‌های پیوست ملاحظات شرایط اقتصادی بازار و تغییرات سطح عمومی قیمت‌ها در سال جاری، پیشرفت فیزیکی بالاتر و تکمیل بخش‌های زیادی از طرح نسبت به سال های قبل، ملاحظه افتتاح راه اندازی بخشی از طرح ها و اقبال مردم از بخش های افتتاح شده، کاهش اختلاف پروژه با شهرداری در خصوص اختلاف سطح زیر بنای ساخته شده و صادر شدن گواهینامه عدم خلاف توسط شهرداری مدنظر قرار گرفته اند.

گزارش ارزیابی بازار بزرگ ایران در بخش های اصلی:

گزارش ارزیابی فیزیکی شامل گزارش کارشناسان برق، الکترونیک و مخابرات، تاسیسات ساختمانی، رایانه و فناوری اطلاعات و راه و ساختمان، امور ثبتی و ایرانگردی و جهانگردی:

ارزیابی ساختار فیزیکی طرح، تدوین و به عنوان بخش اصلی گزارش، ارزش معاملاتی تنها به قیمت های عادله و قابل مبادله روز ارائه می شود. این ارزیابی ارزش مستحدثات، ساختمان ها و تاسیسات و تجهیزات ساختمانی و الکتریکی و سیستم های جریان ضعیف و آی تی مجموعه و دارایی های نامشهود موثر از قبیل سرقفلی و حق کسب و پیشه، حقوق مالکانه و ویژگی های انحصاری شامل ابعاد و تنوع و ضرایب مهندسی، مشخصات انحصاری و کاربری های آن مجموعه را بر اساس قیمت‌های بازار و شرایط اقتصادی حاکم بر بازار در تیر سال ۹۹ ارائه می کند.

این ارزش متناسب با شرایط اقتصادی تغییرات سطح عمومی قیمت ها و پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام و تغییرات احتمالی تامین و مصالح، تجهیزات تأسیسات از جمله هتل در معرض تغییر است. مبلغ کل ارزیابی گزارش های ارزیابی فیزیکی جمع برابر با ۱۱۸.۶ هزار میلیارد تومان به شرح جدول ذیل اعلام می شود.

گزارش کارشناسان حسابداری و حسابرسی:

گزارش ارزیابی فیزیکی در اختیار کارشناسان رشته مالی و سرمایه گذاری قرار گرفته با استفاده از آن ارزیابی و بررسی صورت های مالی شرکت پس از کسر بدهی ها و تعهدات مالی مندرج در صورت های مالی، ارزش خالص مجموعه را محاسبه و ارائه کرده‌اند. ارزیابی سهام بر مبنای ارزش روز خالص دارایی ها به عنوان مناسب ترین روش قیمت گذاری شرکت تعیین و اعلام می‌شود. بر مبنای این روش ارزش کل سهام شرکت توسعه بین الملل ایران مال برابر با ۷۸.۱ هزار میلیارد تومان و برای هر سهم مبلغ ۷۸۱۸.۲۶ ‌ریال پیشنهاد می شود.

گزارش کارشناس امور سرمایه گذاری، پولی و اعتباری:

کارشناسان رشته سرمایه‌گذاری و پولی و بانکی نیز با استفاده از مشخصات فیزیکی و کاربری‌های آن و تعیین مفروضات اقتصادی از قبیل نرخ تورم، نرخ ارز و وضعیت بازار، برآوردی از میزان رشد مشتریان و مراجعان به بازار، ارزش تاسیسات و تجهیزات و مستحدثات، نرخ سود مورد انتظار سرمایه گذاران و پیش بینی تغییرات این شاخص ها در سال های آینده، ارزش طرح را با استفاده از روش های ارزش پولی سرمایه گذاری بر اساس نرخ ترکیبی برآورد و اعلام کرده اند.

ارزیابی اقتصادی در این بند با ملاحظه ظرفیت و کاربردهای موجود، نگاه به آینده دارد و برای تصمیم‌گیری به منظور سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بازده در سال های آینده قابل استفاده است. با تغییر مفروضات اقتصادی و پایه آن نتایج حاصل قابل تغییر است. کارشناسان رشته سرمایه گذاری حداکثر تلاش را انجام دادند که مفروضات پایه‌ای سرمایه گذاری را تا حد ممکن دقیق صحیح و منطبق با واقعیت روز و شرایط اقتصادی و اجتماعی روز برآورد کنند. متغیر ها و مفروضات این برآورد نیز در گزارش مربوطه تشریح شده تا بر اساس خواست و تضمین های مدیریتی یا سلیقه‌ای سرمایه گذاران و خریداران و مفروضات پایه آن آن محاسبات تجدید شود. ارزش جاری ناخالص سرمایه گذاری های انجام شده با این روش به تاریخ ۳۱ تیر سال ۹۹ بالغ بر ۹۱.۳ هزار میلیارد تومان اعلام می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ