کد خبر: ۱۵۷۶۱۲
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۶

پراید با افزایش اخیر نرخ ارز به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسید

پراید با افزایش اخیر نرخ ارز به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسید

بازار خودرو در پی افزایش اخیر نرخ ارز بار دیگر دچار التهاب شد به طوری که پراید به مرز ۱۰۰ میلیون تومان صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، افزایش نرخ ارز طی هفته اخیر بار دیگر موجب التهاب بازار شده تا جایی که پراید به‌ عنوان خودرویی حذف‌شده از خطوط تولید به مرز ۱۰۰ میلیون تومان صعود کرد.

بر اساس این گزارش، صعود نرخ ارز طی دو سال گذشته همواره نقشی مهم در افزایش قیمت خودرو داشته به طوری که بازارهای ایران با اندک تکانی در نرخ ارز، دچار نوسان می‌شوند و از آنجا که خودرو نیز به کالایی سرمایه ای تبدیل شده، سرکشی‌های ارز منحنی قیمت خودرو را هم صعودی می‌کند و این اتفاق به دفعات پیاپی رخ داده است.

از سویی دیگر کمبود عرضه به‌دلیل مشکلات تولید عاملی دیگر در التهابات این بازار بشمار می آید. دو خودروساز بزرگ در مجموع روزی بیش از چهار هزار دستگاه تیراژ دارند و تولید پنج ماه ابتدایی آنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی بوده با این حال بخشی از تولیدات به دلیل کمبود قطعات امکان عرضه ندارند.

این خودروها که تحت‌عنوان محصولات ناقص به پارکینگ شرکت‌های خودروساز می‌روند باید منتظر رسیدن قطعات تکمیلی بمانند. بنابراین با توجه به وجود خودروهای ناقص همه تولیدات روزانه خودروسازان روانه بازار نمی‌شوند و این موضوع، کمبود عرضه در مقابل تقاضا را به دنبال داشته و دارد.

اما حتی اگر خودروهای ناقص نیز در میان نباشند، باز هم تولید کنونی کفاف تقاضای کاذب موجود را نخواهد داد.التهاب چندباره بازار در شرایطی رخ داده که وزارت صنعت و خودروسازان قصد داشتند به‌واسطه فروش‌های پی‌در‌پی و با حربه قرعه‌کشی، افسار رشد قیمت را مهار کنند که تاکنون موفقیتی نداشته‌ اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ