کد خبر: ۱۵۷۶۳۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۷

شناسایی سود بیمه حاضر در بازار پایه از فروش سهام دو شرکت بورسی

شناسایی سود بیمه حاضر در بازار پایه از فروش سهام دو شرکت بورسی

بیمه بازار پایه ای و دارای صف فروش از شناسایی سود فروش سهام دو شرکت کاغذ پارس و فراوری معدنی و ارزش روز سهام باقیمانده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت بیمه حافظ که در جریان معاملات یکشنبه با افت اندک قیمت سهام و صف فروش روبرو شده از شناسایی سود فروش سهام دو شرکت کاغذ پارس و فراوری معدنی و ارزش روز سهام باقیمانده خبر داد.

براین اساس، محمود دودانگه رئیس هیات مدیره "وحافظ" اعلام کرد: بر اساس گزارش توانگری سال ۹۶ بیمه مرکزی و طی نامه ۱۸ مهر سال ۹۷ و به منظور ارتقاء سطح توانگری شرکت، مقرر شد سهامداران معادل تقریبی طلب از شرکت آروشا پارس کیش نسبت به تزریق نقدینگی در جهت بهبود عملیات و توانگری اقدام کنند.

در همین راستا تحت توافقنامه ۷ آذر سال ۹۷ مبلغ ۶.۱ میلیارد تومان سهام شرکت‌های کاغذ پارس و فرآوری مواد معدنی ایران به شرکت بیمه حافظ منتقل شد. نظر به مصمم بودن در انجام افزایش سرمایه از ۱۲.۲ به ۱۵۰ میلیارد تومان و لزوم اطمینان از انجام این مهم در ادامه توافقنامه قبلی در تاریخ ۱۴ اسفند سال ۹۸ توافقنامه جدیدی مبنی بر استفاده از سهام های فوق با ارزش روز جهت پشتیبانی از تامین سرمایه لازم برای افزایش سرمایه به روزرسانی و به امضا رسید (مبلغ توافقنامه جدید طبق نرخ تابلوی روز ۱۴ اسفند ۹۸ مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به توافق رسید).

اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ به منظور مدیریت عملیات شرکت نسبت به فروش قسمتی از سهام های واگذاری اقدام و از وجوه مربوطه در شرکت استفاده شد. نظر به اینکه بر اساس گردش حساب شرکت کارگزاری ناظر سهام های فوق، مبالغ خرید سهام ها به حساب بدهی بیمه حافظ ثبت شده بود و از طرفی تسویه مبلغ خرید توسط شرکت ایجاد ابنیه و عمران تابران( آورنده سهام ها) به علت محدودیت هایی مغفول مانده و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده از محل اعتبارات بیمه حافظ بوده، شرکت تابران طی ارسال نامه‌ای در ۲۶ مرداد سال جاری کلیه حقوق و منافع حاصل از این سرمایه‌گذاری را متعلق به بیمه حافظ دانسته و اعلام کرد هیچ ادعایی در خصوص عواید ایجاد شده از محل خرید سهام ندارد.

به منظور تایید و تاکید بر این مطالب، شرکت ایجاد ابنیه و عمران تابران به همراه نامه اشاره شده نسبت به تایید و ارسال تاییدیه حسابرسی مانده حساب های فی مابین با بیمه حافظ با مانده صفر نیز اقدام کرده است. در پی این نامه اقاله توافق های فی مابین و قرارداد تعهد پذیره نویسی ۲ تیرماه اقدام لازم صورت پذیرفت و بر این اساس قراردادهای فی مابین فسخ و چک تضمین به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به شرکت مسترد شد.

با توجه به انتقال عواید و منافع سهام های فوق به بیمه حافظ این شرکت اقدام لازم در خصوص انجام اصلاحات و تعدیلات مورد نیاز در دفاتر به شرح ذیل را صورت داده است:

الف- شناسایی مبلغ ۵.۸ میلیارد تومان سود بابت فروش سهام شرکت کاغذ پارس و قسمتی از سهام شرکت فراوری معدنی ایران در صورت های مالی منتهی به اسفند ۹۸

ب- شناسایی مبلغ ۹.۷ میلیارد تومان سود بابت فروش باقیمانده سهام شرکت فراوری معدنی در نیمه اول سال ۹۹

ج- ارزش روز سهام باقیمانده در این ارتباط( با قیمت تمام شده حدودی ۸۰۰ میلیون تومان) در تاریخ ارسال این گزارش ۵۰ میلیارد تومان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ