کد خبر: ۱۵۷۶۵۶
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۶/۱۷

واکنش کارشناس صنعت خودرو به تمایل همکاری ایران با خودروسازان چینی

واکنش کارشناس صنعت خودرو به تمایل همکاری ایران با خودروسازان چینی

کارشناس خودرو در واکنش به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی مبنی بر تمایل ایران به همکاری با خودروسازان چینی گفت: چین به علت تبادل تجاری ۷۰۰ میلیارد دلاری با آمریکا، ریسک همکاری با خودروسازی ایران را نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فربد زاوه در واکنش به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی مبنی بر تمایل ایران به همکاری با خودروسازان چینی و عدم محدودیت در واردات خودرو به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اینکه چین با آمریکا خط اعتباری دارد به هیچ عنوان این ریسک را نمی‌پذیرد که با ایران ارتباطی برقرار کند چراکه به زیان آن خواهد بود.

وی افزود: چین ۷۰۰ میلیارد دلار تبادل تجاری با آمریکا دارد. پژو نیز به دلیل مشکلات ایران و آمریکا از ایران رفت و هیچ خودروساز چینی تمایل به ارتباط با ایران ندارد. تنها برخی محصولات چری در بازار موجود است که جای تعجب دارد!

این کارشناس خودرو ادامه داد: خودروسازی چین مشارکت عمیق و پایدار با بزرگان این صنعت در جهان داشته که آنها را از قالب کارآموزانی نابلد خارج کرده و هیچ بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور به درجه استادی برسند.

زاوه گفت: بسیاری از بزرگان خودروسازی از تویوتا، نیسان و جنرال موتورز گرفته تا پژو، رنو و تسلا، همگی در چین حضور دارند و در عوض بازار و نیروی کار ارزانی که در اختیار گرفته‌اند، چینی‌ها را آموزش می‌دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ