کد خبر: ۱۵۷۶۵۸
۱۱:۵ - ۱۳۹۹/۶/۱۷

تحریم تسلیحاتی ابزار انگلیس برای مهار رفتار منطقه‌ای ایران

تحریم تسلیحاتی ابزار انگلیس برای مهار رفتار منطقه‌ای ایران

وزیر دفاع انگلیس گفت: گزینه تحریم تسلیحاتی ابزاری است که می‌توان از آن برای مهار رفتار منطقه‌ای ایران استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بن والاس به العربیه گفت: هر که از برجام تخطی کند مشکل تراشی می کند بنابراین باید تلاش کنیم آنها را به راه بیاوریم. بازگشت به تحریم تسلیحاتی یا عدم لغو آن یکی از ابزارهایی است که همه می‌توانیم به آن استناد کنیم. در حال حاضر در تلاشیم ایران را به اجرای تعهدات هسته‌ای‌ برگردانیم. تحریم‌های تسلیحاتی فقط محدود به چند هفته نیست و به همین دلیل است که می‌توانیم تصمیمات دیگری بگیریم.

وی افزود: حتی اگر تحریم تسلیحاتی نیز لغو شود دولت لندن رابطه نظامی با ایران نخواهد داشت و سال‌ها است که به دلیل مسائلی چون حمایت از تروریسم و فعالیت‌های ثبات‌زدا در سطح منطقه به این کشور سلاح نفروخته است. رفتار منطقه‌ای ایران در راستای حمایت از تروریسم است و از حزب‌الله لبنان گرفته تا حوثی‌های یمن در سطح منطقه حمایت می‌کند. انگلیس به هیچ عنوان مایل به همکاری نظامی با ایران یا فروش تسلیحات نیست.

بنابراین گزارش، تحریم تسلیحاتی ایران ۲۷ مهر سال جاری مطابق نص صریح برجام به پایان می‌رسد و اروپا که در زمینه راه اندازی کانال تجاری با ایران بدعهدی و با واشنگتن همراهی کرد حال با گذاشتن شرط برای پایان تحریم تسلیحاتی ایران، درصدد همراهی مجدد با آمریکا و نقض برجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ