کد خبر: ۱۵۷۷۰۹
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۶/۱۸

دلیل تفاوت قیمت ۱۲۰میلیون‌ تومانی دناپلاس معمولی با توربو
رئیس شورای رقابت اعلام کرد :

دلیل تفاوت قیمت ۱۲۰میلیون‌ تومانی دناپلاس معمولی با توربو

رئیس شورای رقابت با اشاره به عادلانه بودن روش قیمت گذاری محصولات خودرو از تفاوت قیمت۱۲۰میلیون‌ تومانی دناپلاس توربو با نوع معمولی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا شیوا با اشاره به اینکه قیمت اعلامی شورای رقابت با بازار آزاد اختلاف قابل توجهی دارد،گفت: از اردیبهشت سال جاری که مسئولیت تنظیم دستورالعمل قیمت مجددا" از وزارت صمت به شورای رقابت برگردانده شد، حدود 14 ماه پیش از آن هیچ کدام از خودرو‌ها افزایش قیمتی نداشتند. بنابراین قیمت‌های اعلامی هم برای مصرف‌کننده و هم تولیدکننده، عادلانه است.

وی افزود: سود منطقی حدود 10 درصدی و هزینه مالی حداکثر 5 درصدی برای خودروسازان در نظر گرفته شده و کاهش 2.5 درصدی بهره‌وری اعمال نشده است. از نظر علمی و محاسباتی، امکان قیمت‌گذاری خودرو به‌صورت روزانه وجود ندارد و نمی‌شود هر ماه قیمت‌ها را تغییر داد. از سوی دیگر ، وضع کشور و ارتباط ما با خارج، ویژه است.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای رقابت در برابر تعیین 17 درصدی سود خودروسازان ، 10 درصد سود بعلاوه 5 درصد هزینه مالی در نظر گرفت. بنابراین اختلاف زیادی با خواسته‌های خودروسازان نیست. محاسبه تورم هم با بانک مرکزی بوده و انتظار این است که هر خودروساز حداقل برای نیاز سه ماه ، کالا داشته باشد. به همین علت افزایش‌ قیمت برای هر سه ماه یک‌بار در نظر گرفته شده است .

شیوا ادامه داد: دناپلاس توربوشارژ اتومات به دلیل اضافه شدن حداقل 30 قطعه، حدود 120 میلیون تومان با نوع معمولی اختلاف قیمت دارد که توسط بازرس مستقل شرکت تأیید شده و خودرو‌های جدید هم به‌محض عرضه، قیمت‌گذاری خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۸
2
0
پاسخ
اون سی قطعه چی بوده که قیمت خودرو دنای معمولی و 50 درصد قیمت دنا پلاس توربو روتشگیل میده ؟!!!
» هادی | ساعت ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۶/۱۸
0
0
پاسخ
اقای شیوا خودش را به کوچه علی چپ زده . قیمت دنا پلاس معمولی در فروردین 108 میلیون بوده پس اختلاف نزدیک 150 میلیون است.
» مرتضی | ساعت ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۶/۱۹
0
0
پاسخ
سلام قیمت کارخانه خودرو آریسان چرا ۱۳۵درصد افزایش یافته و هیچ کس پاسخ گو نیست
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ