کد خبر: ۱۵۷۷۱۲
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۶/۱۸

پیشنهاد مخفیانه ژاپن و فرانسه به ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا
رسانه ژاپنی مدعی شد:

پیشنهاد مخفیانه ژاپن و فرانسه به ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا

رسانه ژاپنی از پیشنهاد مخفیانه سال گدشته فرانسه و نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیون دلاری و معاوضه نفت ایران با غلات آمریکا با هدف دور زدن تحریم ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  رسانه ژاپنی کیودو در گزارشی مدعی شد، شینزو آبه در تلاش برای کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا به طور مخفیانه پیشنهاد معاوضه نفت ایران با غلات آمریکایی را ارائه داده بود.

بر اساس این گزارش، طبق این طرح، تحریم‌های آمریکا علیه ایران از طریق معاوضه ذرت و سویای واشینگتن با نفت تهران توسط ژاپن دور زده می‌شد. آمربکا در آن زمان در جنگ تجاری با پکن به سر می‌برد و به دنبال خریدارانی برای غلات و ایران نیز به دلیل تحریم‌ها در پی فروش نفت بود.

این تلاش دیپلماتیک که محوریت آن بیشتر ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا بود در نهایت ناکام ماند. چراکه ژاپن نتوانست بر اصرار ایران مبنی بر برداشته شدن تمامی ترحیم‌ها پیش از گفت‌وگو با آمریکا غلبه کند. همچنین بی‌اعتمادی عمیق ایران به آمریکا و سیاست‌های بی‌ثبات ترامپ نیز عاملی برای شکست این میانجیگری بوده است.

سپتامبر سال گذشته، فرانسه پیشنهاد تهیه خط اعتباری ۱۵ میلیون دلاری برای ایران ارائه کرده بود.در اواخر ۲۰۱۹ نیز تلاش‌هایی برای ترغیب ایران به پذیرفتن پیشنهاد ژاپن و فرانسه انجام شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ