کد خبر: ۱۵۷۷۲۲
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۹

اقدامات و دستاوردهای مهم مالی
توسط مدیرعامل:

اقدامات و دستاوردهای مهم مالی "افق" اعلام شد/ استراتژی ها و برنامه های آتی

مدیرعامل افق کوروش با ارائه مهمترین اقدامات و عملکرد سال گذشته از رشد ۴۸ و ۴۳ درصدی تعداد فروشگاه ها و سهم بازار، استراتژی ها و برنامه های آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دومین مجمع سالانه شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بعد از ورود به بورس در محل گروه صنعتی گلرنگ با حضور 85.3 درصد سهامداران برگزار شد.

رشد 48 درصدی تعداد فروشگاه ها

امیرخسرو فخریان با ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به اسفند 98 گفت: در سال گذشته هم رتبه بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای همانند سال 97 براساس ارزیابی های IMI 100 کسب شد و تعداد فروشگاه ها از 1357 شعبه به 2006 فروشگاه رسید(شعب فرانچایز از 346 به 867 رسید) که حکایت از رشد 48 درصدی دارد.

رشد 43 درصدی سهم بازار

وی با اشاره به حضور در تمامی استان ها افزود: تعداد شعب فعال افق کوروش به 370 شهر در پایان سال رسید. تعداد کالاهای عرضه شده نیز 2720 قلم کالا است که براساس نظر سنجی از مشتریان و بررسی ها، تعداد اقلام ارزیابی و بهینه سازی می شود و اکنون این تعداد در حال  عرضه در فروشگاه ها است. همچنین رشد سهم بازار "افق" از 2.1 به 3 درصد رسیده که نشان از رشد 43 درصدی دارد. تمامی پرداخت ها هم طی سال گذشته باتوجه به وسعت فروشگاه ها و تعداد زیاد نیروها بصورت مکانیزه و مستقیماً به شماره حساب انجام شد.

مکانیزه کردن مدیریت نقدینگی

این مقام مسئول درخصوص مکانیزه کردن مدیریت نقدینگی عنوان کرد: باتوجه به برنامه ریزی استفاده بهینه از وجوه نقد شرکت این سیستم راه اندازی شده بود که در حال و آینده ارزیابی ها صورت گرفته و بر اساس آن برنامه ها در دستور کار قرار می گیرد. با حدود 250 تامین کننده همخوانی ارائه گزارشات فصلی به اداره مالیات بحث مهمی است که با راه اندازی پرتال تامین کنندگان تمامی موارد اعلامی به سازمان دولتی و مالیاتی توسط تامین کننده ها تایید می شود تا اختلاف حسابی پیش نیاید.

اهم اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته

فخریان از ایجاد دپارتمانی برای مدیریت درآمدهای تبلیغاتی، قیمت گذاری کالاها با بیشترین تاثیر در فروش، اخذ بهای تمام شده اقلام عرضه شده برای مذاکره خرید قیمت مناسب تر از تامین کنندگان خبر و ادامه داد: اجرای بحث ERP در 10 استان ، توسعه تجهیزات داخل فروشگاه ها، برنامه ریزی ماهانه یا حتی سالانه با زنجیره تامین کنندگان برای تامین کالاهای مورد نیاز در تاریخ مشخص، توسعه ناوگان حمل و نقل، فرآیند مکانیزه تحویل سفارش ها درب انبارها، راه اندازی 23 سیستم در حوزه های منابع انسانی؛ بازاریابی؛ مالی و توسعه زیرساخت ICT شرکت، رکورد افتتاح 120 فروشگاه فرانچایز در اسفند ماه، رعایت استانداردها در کلیه شعب جزو اقداماتی است که طی سال گذشته به انجام رسیده است.

مهمترین اقلام مالی

وی درخصوص فروش و سود خالص شرکت توضیح داد: با افزایش 74 و 78 درصدی، فروش از 5.2 به 9.1 هزار میلیارد تومان و سود از 298 به 515 میلیارد تومان رسید. 44 درصد از 2720 قلم کالایی که در شعب عرضه می شود مواد خوراکی خشک، 29 درصد محصولات یخچالی و فریزری، 21 درصد آرایشی و شوینده و بهداشتی، 4 درصد نوشیدنی ها و سایر موارد سهم 2 درصدی دارند.

مدیرعامل افق کوروش با اشاره به تعداد نیروی انسانی 12 هزار و 273 نفری در سال گذشته گفت: ارزش روز بازار شرکت در زمان ورود به بورس بالغ بر 1.7 هزار میلیارد تومان بوده که به 19 هزار میلیارد رسیده است. سود عملیاتی بالغ بر 517 میلیارد تومان و سود هر سهم از 2979 ریال در سال 97 به 5154 ریال رسیده است. پیش بینی ها در زمان ورود به بورس شناسایی 8.7 هزار میلیارد تومان فروش در سال 98 بوده که با تحقق 9.1 هزار میلیارد تومان، رشد 104 درصدی حاصل شده است. بودجه سال گذشته با پیش بینی 379 میلیارد تومان و تحقق 515 میلیارد تومانی و رشد 136 درصدی بسته شد.

استراتژی ها و برنامه آتی

فخریان درخصوص استراتژی ها و برنامه آتی تصریح کرد: توسعه فروش اینترنتی و تلفنی، الکترونیکی کردن اقلام چاپی، توسعه باشگاه مشتریان، سیستم بهینه سازی اجرای کمپین ها، کسب درآمدهای عملیاتی جانبی جدید، پایدارسازی درآمدهای غیرعملیاتی، توسعه 28 و 25 درصدی فضای انبارها و ناوگان حمل و نقل، ایجاد سیستم ربات نرم افزاری عارضه یاب موجودی فروشگاه، راه اندازی مدیریت چرخه حیات کالا  و ...در دستور کار قرار دارد.

در این مجمع، پس از قرائت گزارش هیات مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند 98 و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت،صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 5154 ریال سود محقق شده هر سهم، 5000 ریال سود نقدی معادل 97 درصد برای هر سهم توزیع شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ