کد خبر: ۱۵۷۷۲۶
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۶/۱۸

دلیل لزوم حمایت دولت از بورس و برنامه سومین صندوق ETF دولتی
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

دلیل لزوم حمایت دولت از بورس و برنامه سومین صندوق ETF دولتی

وزیر اقتصاد با اعلام نیاز دولت به بورس برای تامین مالی و برنامه چند بعدی حمایت از تعمیق بازار سرمایه گفت: سومین صندوق ETF دولتی نیز بعد از نهایی شدن ، عرضه می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند درخصوص برنامه های همه جانبه دولت برای تعمیق بازار سرمایه به سنا گفت: دولت برنامه هایی دارد که بازار سرمایه را به عنوان یکی از ارکان تامین مالی اقتصاد و شاید در آینده نه چندان دور یکی از مهمترین ارکان تامین مالی اقتصاد برساند.

وی افزود: پس دولت برای تحقق این هدف باید در جهات گوناگون برنامه ریزی کرده و پوشش دهد. گاهی اوقات برخی افراد تصور می کنند دولت درجهت حمایت از بورس فقط باید دارایی های را واگذار کند که چنین چیزی نیست. البته اگر دولت دارایی شرکت های متعلق را واگذار کند موجب تشکیل مجرای مطمئن می شود. پس دولت با یک برنامه چند بعدی باید بازار سرمایه را قوام ببخشد تا زمان تجدید منابع برای سرمایه گذاری و تولید به بازار سرمایه مراجعه و رفع نیاز کند.

به گفته دژپسند ، پذیره نویسی سومین صندوق ETF دولتی موسوم به دارا سوم نیز در برنامه دولت بوده که بعد از نهایی شدن ، جزییات و زمان عرضه آن اعلام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۶/۱۸
0
0
پاسخ
تا زمانی که NAV صندوق ها به عنوان قیت پایانی صندوق در نظر گرفته نشود این صندوق ها رونق نخواهد گرفت. اگر مبنای قیمت گذاری NAV اعلام شده است پس نباید نوسان قیمت از 10 درصد نسبت به این قیمت تجاوز کند.
» سنارمجرد | ساعت ۲۲:۶ - ۱۳۹۹/۶/۱۸
0
0
پاسخ
من درخرداد ETF دارا یکم خریدم البته به مبلغ یک میلیون توان وام که صندوق بازنشستگی برای خرید سهم دربورس ولی هنوز کارگزار تعیین نکرده ام .ولی دوماه است قسط ازحقوقم کسر میشود.ایا سهم راکت مانده یادربازار بورس مشغول خرید وفروش است.لطفا راهنمایی بفرمایید.چه کار کنم؟؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ