کد خبر: ۱۵۷۷۷۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۲۰

رویدادی مثبت برای چند صنعت بورس با تصویب دو فوریت جهش تولید و تامین مسکن
با ۱۶۹ رای موافق رخ داد:

رویدادی مثبت برای چند صنعت بورس با تصویب دو فوریت جهش تولید و تامین مسکن

نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن با هدف افزایش تولید مسکن و کاهش قیمت را با ۱۶۹ رای موافق تایید کردند که رویدادی مثبت برای صنایع بورسی ساختمانی ، سیمانی و... است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در جلسه علنی دیروز درخصوص دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: طی سال‌های گذشته عرضه و تقاضای مسکن متناسب با نیاز بازار نبوده که نتیجه آن ایجاد وضعیت فعلی در بازار مسکن است. در بهترین شرایط سالانه احتیاج به تولید بیش از ۳۰۰ هزار مسکن است که شاهد این میزان تولید نیستیم البته بنابر مطالعات و واقعیات جامعه و نظر تحلیلگران حوزه مسکن میزان تولید مورد نیاز در سال بیش از ۹۰۰ هزار مسکن است.

وی ادامه داد: با توجه به اجاره نشینی تعداد زیادی از مردم و نیاز جوانان برای تامین مسکن و رونق مشاغل مرتبط باید سیاست‌ها و قوانین به گونه‌ای تدوین شود که مردم مشکلی در تهیه مسکن نداشته باشند نه اینکه اگر کارمندی تمام حقوق ماهانه را پس‌انداز کند تازه می‌تواند بعد از ۳۵ سال سرپناهی داشته باشد.

حسینی عنوان کرد: سیاست‌ها به سمتی رفته که مسکن از کالای مصرفی به سرمایه‌ای تبدیل شده و سوداگری به آن دامن می‌زنند لذا عمل به اصول قانونی تولید انبوه مسکن می‌تواند بازار موجود را کنترل کرده و وضعیت وخیم مسکن را بهبود ببخشد. با همین نگاه در کمیسیون عمران این طرح تهیه شد تا بتوان ضمن تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی اقداماتی درباره‌ی دادن مجوز نظام‌ مهندسی و تهیه مصالح ارزان‌قیمت صورت بگیرد. مسکن مهر باقی‌مانده تکمیل شده و تسهیلات بانکی کم‌بهره ارائه شود.

مهرداد ویس‌کرمی نماینده خرم‌آباد مجلس در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: طرح دو فوریتی در مجلس یازدهم لوث شده به طوری که حتی اگر در مدرسه ناظم به دانش‌آموز تذکر دهد دانش‌آموز در پیامک از نمایندگان می‌خواهد که طرح دو فوریتی ارائه کند. باید به جای طرح‌های دوفوریتی کار کارشناسی و عمیق انجام شود تا بتوان مشکلات را حل کرد با عجله نمی‌توان کاری انجام داد.

طاهرخانی نماینده شاهرود در مجلس در موافقت با دوفوریت این طرح گفت: در این طرح کار کارشناسی دقیق و آماری صورت گرفته امروز مسکن مشکل جامعه است که باید به فوریت حل شود.

جعفر قادری به عنوان مخالف دیگر دوفوریت این طرح گفت: نباید در بررسی این موارد عجله داشت در زمان بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی هم به این موضوع اشاره داشتیم که توجهی نشد و در نهایت شورای نگهبان ایراد زیادی را به آن وارد دانست. پس بهتر است به جای عجله با کار کارشناسی بیشتر و ارجاع طرح به سایر کمیسیون‌ها آن را مورد رسیدگی قرار داد.

در نهایت نمایندگان با ۱۶۹ رای موافق از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در مجلس به بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن با دو فوریت رای مثبت دادند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سیاوش | ساعت ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۶/۲۰
0
0
پاسخ
همون مسکن مهر را که ساختید کافی.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ