کد خبر: ۱۵۷۷۸۱
۱۴:۱ - ۱۳۹۹/۶/۱۹

۴ روش حمایت دولت از بورس / دو تصمیم مهم و هماهنگی با حقوقی ها
وزیر اقتصاد خبر داد:

۴ روش حمایت دولت از بورس / دو تصمیم مهم و هماهنگی با حقوقی ها

وزیر اقتصاد با اشاره ۴ روش حمایت دولت از بورس و اتخاذ دو تصمیم مهم گفت: مقرر شده، خرید و فروش های حقوقی های دولتی نیز با پایداری بورس هماهنگ شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه جنس حمایت از بازار سرمایه متفاوت است، گفت: منظور تضمین نیست بلکه حمایت‌ها از بازار بصورت افزایش عرضه‌ها و شناوری، ایجاد تسهیلات برای افزایش سرمایه و افزایش صندوق تثبیت بازار صورت می گیرد تا ضمن نهادسازی و تعمیق، شرایط مطلوبی را در این بازار رقم بزنیم.

وی از اینکه حمایت نه فقط دولت بلکه حمایت حکومت و قوای دیگر هم از بازار سرمایه خبر داد و افزود: یکی از تصمیمات اخیر و مهم دولت که به افزایش سرمایه شرکت های بورسی کمک می کند این است که 20 درصد از درآمد مشمول مالیات شرکت های دارای برنامه افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم با نرخ صفر در نظر گرقته که به عنوان جایزه یا تشویق شرکت ها به استفاده از این روش تلقی می شود.

دژپسند ادامه داد: تصمیم دیگر این بود که از سال 94 در قانون رفع موانع تولید، صندوق توسعه ملی باید سالانه یک درصد منابع ورودی را به عنوان سپرده در صندوق تثبیت بازار قرار می داد که تاکنون به دلیل اختلاف نظر بین بورس و صندوق انجام نشده بود. خوشبختانه بعد از پیگیری ها به انجام این کار اجماع شد و در آینده نزدیک ، یک درصد منابع ورودی طی سنوات گذشته محاسبه می شود و جزو منابع صندوق تثبیت بازار قرار می گیرد. همچنین مقرر شد، خرید و فروش های حقوقی های دولتی نیز با پایداری بورس هماهنگ شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدارحفیقی | ساعت ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۶/۱۹
0
0
پاسخ
سرمایه ها با سیاست مرموزانه تان بر باد رفت لطفا به بعضی ها بفرمایید تنش در بازار مسکن وخودرو وارز وسکه است نه در بورس!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ