کد خبر: ۱۵۷۸۰۹
۱۵:۷ - ۱۳۹۹/۶/۲۱

تبعات مثبت عرضه خودرو و مسکن در بورس کالا از زبان نماینده مجلس

تبعات مثبت عرضه خودرو و مسکن در بورس کالا از زبان نماینده مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت عرضه خودرو و مسکن در بورس کالا ، تبعات این رویداد را شفافیت قیمت ها ، حذف بساط فساد و رانت برچیده و مزایده های زمانبر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر قادری با اشاره به ضرورت عرضه خودرو و مسکن در بورس گفت: برای رهایی از مشکلات اقتصاد باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد. در این راستا بورس کالا می تواند نقش بسزایی در حوزه بازارهای کالایی از جمله خودرو و مسکن داشته باشد. چرا که ساز و کار این بورس ضمن شفافیت قیمت ها منجر به هدایت نقدینگی به سمت چرخه تولید می شود .

وی افزود: در بازار خودرو هدف اصلی این است که محدودیت های کاهش تولید که پیامد آن رشد قیمت ها و کاهش ارزش پول ملی بوده برطرف شود. با ایجاد شفافیت در مبادلات باید جلوی فساد و رانت را گرفت و بهره مندی از ابزارهای مالی بورس کالا راهگشا خواهد بود.

قادری ادامه داد: دولت باید به سمت کوچک شدن فعالیت ها در اقتصاد گام بردارد و از ظرفیت فناوری روز برای کاهش هزینه‌ها استفاده کند. مقرر شده بر اساس طرحی، املاک دولتی و بانکی به جای مزایده های زمانبر، پر هزینه و غیرشفاف ، جایگزین حراج الکترونیک در بورس شود که اتفاق بسیاری مناسبی در حوزه مسکن خواهد بود و اعتماد به این دست اقدامات می تواند به بسیاری از مشکلات دولت پایان دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ