کد خبر: ۱۵۷۸۳۷
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۶/۲۲

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی
مدیرعامل خبر داد:

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی "فملی" و برنامه انتشار اوراق بیمه سهام

مدیرعامل ملی مس با هدف حمایت از سهامداران خرد از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سهام و رایزنی با سازمان بورس برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اردشیر سعدمحمدی اعلام کرد: شرکت ملی مس در روزهای گذشته و در راستای تاکیدات رئیس هیات عامل ایمیدرو با هدف حمایت از سهامداران خرد، 500 میلیارد تومان برای حمایت از سهام اختصاص داد. این شرکت در رایزنی و تعامل با سازمان بورس به دنبال پیاده سازی طرحی است که در صورت تصویب آن امنیت بیمه‌‌ای برای سهامداران مس در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

وی افزود: برنامه های صادراتی و فروش داخل در شش ماهه نخست سال محقق شد و از گزارش های تفصیلی به عنوان پیش بینی‌ها به بازار فراتر از انتظار عمل کردیم. در کنار این عملکرد مطلوب، افزایش و عبور قیمت جهانی از کف‌ که شرکت در بودجه پیش بینی کرده بود در سودآوری مناسب تاثیر گذار بود و شرایط خوبی در سال 99 برآورد می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: وظیفه مدیریت "فملی" صیانت از سرمایه‌های سهامداران خرد و عمده شرکت در زمان تلاطم و شوک‌های اقتصادی غیر مترقبه است. سهامداران عمده به ارزش این سهم واقفند و در سال گذشته فروشنده جدی در بین حقوقی‌ها و سهامداران عمده نداشتیم و این دسته از سهامداران به افزودن سهم مس به پورتفوی اقدام کردند. صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در طول سال گذشته و جاری این سهم را هدف گذاری کردند و آن را به عنوان سهم شاخص ساز در بازار سرمایه می شناسند.

سعدمحمدی با اشاره به برنامه های حمایتی از سهامداران خرد در زمان تلاطم در بازار اضافه کرد: در مرحله نخست صندوق بازگردانی در روزهای گذشته روان سازی قیمت و کمک به نقد شوندگی سهام را در دستور کار قرار داد و برای حمایت 500 میلیارد تومان تخصیص سرمایه داشت. در کنار این اقدام با مجموعه ایمیدرو رایزنی‌هایی در خصوص حمایت از بازار سهام شرکت‌های معدنی داشت و طی این مذاکرات قرار شد با هماهنگی ایمیدرو بازار گردانی شرکت های معدنی منسجم تر و با یک برنامه منظم تری انجام بشود. این برنامه نهایی و با سازمان بورس مکاتبات هم انجام شده و در آینده نزدیک در صورت تایید سازمان بورس اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه صنعت مس یک سهم بنیادی است عنوان کرد: این سهم دارای ارزش‌های بالقوه و بالفعل است و اگر به عملکرد 10 ساله بنگریم این پریمیوم و بازدهی را شاهد خواهیم بود. به سهامدارانی که سهام شرکت مس و شرکت‌های بزرگ ایمیدرو را دارند، توصیه می شود به این شرکت ها بصورت بلندمدت نگاه کنند و در اثر تلاطم‌های کوتاه مدت تصمیم گیری نکنند. سهامداران اگر با یک نگاه سه تا پنج ساله به سهام شرکت مس به دلیل اینکه عملکرد و پروژه‌هایی خوبی داریم نگاه کنند قطعا شرایط مناسبی خواهند داشت.

مدیرعامل ملی مس گفت: علاوه بر این اقدامات، شرکت در حال بررسی و برنامه‌ریزی و ایجاد الگویی برای بیمه سهام به نام اختیار اوراق فروش تبعی سهام است تا برای سهامدارانی که نگرانی‌هایی در خصوص سهام دارند امنیت بیمه‌ای فراهم آید. در این زمینه هماهنگی‌های با سازمان بورس انجام دادیم و طرح پوشش ریسک بیمه ای را برای سهامداران خرد طراحی کرده‌ایم تا در صورت تایید سازمان بورس به سهامدارانی که با وضعیت ارزشمندی شرکت مس آشنا نیستند کمک کنیم.

به گفته سعدمحمدی، شرکت مس با این اقدام یک امنیت سرمایه‌گذاری برای این دسته از سرمایه گذاران ایجاد می‌کند تا با استفاده از این بیمه خود را در رابطه با ریسک های بازار بیمه کنند. امید می رود در سال 1400 با راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره درآلو، درزه‌زار و سرباره سرچشمه شرایط مناسب‌تری فراهم شود. همچنین اکتشافات با سرعت و قدرت بیشتری در راه ظرفیت های جدید معدنی در حال فعالیت است و اخبار آن تا پایان سال ارائه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ