کد خبر: ۱۵۷۸۴۹
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۶/۲۲

واکنش به ادعای تخلف در مصوبه مهم شورای عالی بورس و مربوط به بانک ها
در پاسخ به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام شد:

واکنش به ادعای تخلف در مصوبه مهم شورای عالی بورس و مربوط به بانک ها

عضو شورای عالی بورس در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر تخلف در مصوبه جدید گفت: با توجه به حضور دو نماینده ناظر، بهتر بود درباره جزئیات با همکاران مشورت می کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین سلاح ورزی با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: در شرایطی که همه برای بازگشت ثبات و آرامش به بورس تلاش می‌کنند، رئیس کمیسیون بودجه مجلس ندیده و نشنیده، تصمیمات شورای عالی بورس را تخلف محرز تشخیص داده اند!

با توجه به حضور دو نماینده ناظر مجلس در این شورا، بهتر نبود در مورد جزئیات ابتدا با همکاران مشورت می‌کردند؟

بنابراین گزارش، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه اخیر شورای عالی بورس مبنی بر لغو مواد ۱۶ و۱۷ قانون رفع موانع تولید را تخلف دانسته و گفت: این تصمیم چندین پیامد و اثر نامطلوب در اقتصاد و بازارهای مالی دارد.

اولین پیامد نامطلوب اجازه ورود بانک ها و موسسات اعتباری به بازار سهام است که در میان مدت منجر به افزایش تورم می شود که در نتیجه آن، افراد ضعیف و اقشار آسیب پذیر جامعه بیشتر در فشار اقتصادی قرار می گیرند. دومین اثر نامطلوب این است که بازار سرمایه عامل افزایش نقدینگی و تشدید تورم خواهد شد که در نهایت برای تولید و بنگاه های اقتصادی مضر است.

سومین پیامد به معافیت جریمه های مالیاتی برای بانک ها و موسسات اعتباری منجر می شود که به معنای کاهش درآمد مالیاتی دولت است. این کاهش درآمد مالیاتی دولت در شرایطی که دولت با کسری بودجه مواجه است، توجیه پذیر نیست و هزینه جبران کسری بودجه را افزایش می دهد. لازم است تا سازمان و شورای عالی بورس نسبت به افشای مصوبات اقدام کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ