کد خبر: ۱۵۷۸۸۶
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۶/۲۳

۳۱ سال حبس برای معاون سابق قوه قضائیه / حکم سایر متهمان
سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد:

۳۱ سال حبس برای معاون سابق قوه قضائیه / حکم سایر متهمان

سخنگوی قوه‌قضائیه از صدور حکم ۳۱ سال حبس برای معاون اجرایی سابق قوه قضائیه و چند متهم دیگر به جرم ارتشا، پولشویی و...خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: اکبر طبری مجموعا به واسطه هشت مورد اتهام به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و صد میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده که مجازات اشد (۳۱ سال حبس)، ضبط اموال ناشی از ارتشاء، جزای نقدی بیش از ۴.۳ میلیارد تومان و انفصال ابد از خدمات دولتی است که پس از قطعیت حکم اجرا خواهد شد.

وی افزود: رای صادر شده بدوی و قابل تجدید نظر است.طبری در پرونده اتهامی و بنا به کیفرخواست صادره ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در ۸ مورد مجرم شناخته شد. وی در اتهام پولشویی هم به ۵. ۱۲ سال حبس تعزیری و قریب به ۶۰ میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط اموال محکوم شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برخی عناوین ضبط اموال ناشی از ارتشاء در پرونده گفت: یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران به مساحت ۶۳۳ متر ،سه دستگاه آپارتمان در برج روما در کامرانیه تهران به مساحت ۶۳۳، ۳۸۸ و ۳۸۰ متر، پنج قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به باغ‌ویلای بسیار بزرگ و مجلل شده نیز ضبط شده است.

اسماعیلی ادامه داد: یک قطعه زمین مشجر به مساحت ۱۶۷۵ متر در نجارکلای لواسان، یک واحد آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم‌خان زند نیز به‌ عنوان بخشی از اموال توقیف شده است.

وی افزود: همچنین بیژن قاسم‌زاده سنگرودی بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه تهران نیز براساس رای دادگاه به انفصال دائم از خدمات دولتی ، ۱۰ سال حبس تعزیری، ضبط مال ناشی از ارتشاء و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: درخصوص سایر متهمان نیز براساس رای دادگاه فرهاد مشایخ و رسول دانیال‌زاده به ۱۵ سال حبس تعزیری و جزای نقدی  و حمیدرضا علیزاده به ۱۰ سال حبس، ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شده اند.

اسماعیلی گفت: دادگاه درخصوص سایر متهمان هم محکومیت‌هایی در نظر گرفته است.بخش دیگر این پرونده به‌ویژه نسبت به کسانی که خارج از کشور هستند مفتوح بوده و دادگاه هنوز رایی در این خصوص صادر نکرده و بخش سوم پرونده موسوم به اکبر طبری هم در دادسرا در حال تحقیقات و تکمیل شدن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ